جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۹۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۴ آوریل ۲۰۱۶
آناتولی- نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی درباره «جولان»

سازمان همکاری اسلامی اعلام کرده که روز سه شنبه (فردا)، نشست فوق‌العاده‌ای به منظور بررسی تشدید تجاوزات رژیم اسرائیل در جولان اشغالی سوریه برگزار می‌کند. سازمان همکاری اسلامی در بیانیه خود اعلام کرد که کمیته اجرایی این سازمان روز سه شنبه نشست فوق‌العاده‌ای را در سطح نمایندگان دائمی در مقر دبیرخانه آن در جده برگزار و طی آن تشدید تجاوزات رژیم اسرائیل علیه جولان اشغالی سوریه را بررسی خواهد کرد. این نشست بنا به درخواست دولت کویت که ریاست دوره‌ای شورای وزرای خارجه این سازمان را بر عهده دارد، برگزار می‌شود. اخیراً نخست‌وزیر رژیم اسرائیل از الحاق دائمی جولان به سرزمین‌های اشغالی سخن گفته بود.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۴ آوریل ۲۰۱۶اسکای نیوز- تعلیق مذاکرات صلح یمن در کویت

مذاکرات یمنی- یمنی در کویت، ۲۴ ساعت به حالت تعلیق درآمد. به نظر می‌رسد علت این امر، ادامه حملات عربستان علیه یمن با وجود اعلام آتش بس باشد. پیش از این، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله اعلام کرده بود که ادامه حملات هوایی عربستان در یمن، نشست صلح کنونی در کویت را تهدید می‌کند. وی افزود: «ادامه این حملات نشان می‌دهد که صحبت از توقف بمباران، دروغی بیش نیست و سرنوشت مذاکرات در سایه حملات کنونی متفاوت از دورهای سابق آن نخواهد بود». منابع خبری طی یکی دو روز اخیر گزارش‌های متعددی از نقض آتش بس در یمن توسط ائتلاف سعودی منتشر کرده‌اند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۴ آوریل ۲۰۱۶بلومبرگ- تلاش شرکت‌های هوانوردی برای ورود به بازار ایران

از زمان لغو تحریم‌های اعمال شده علیه ایران در سه ماه پیش، شرکت‌های بین المللی هوا- فضا دنبال جای پایی در این کشور برای بهره مند شدن از یک بازار عمدتاً بکر هستند. در این گزارش به شرکت «بمباردیه» مستقر در مونترآل اشاره شده و آمده: «این شرکت سعی دارد با تأسیس یک شرکت هواپیمایی جدید در ایران، سهمی از این بازار داشته باشد». در همین راستا، مقامات منطقه آزاد قشم مذاکراتی در تهران با پیر بودئن، رئیس اجرایی هیأت مدیره بمباردیه در مورد طرح ایجاد یک خط هوایی در جزیره جنوبی قشم انجام داده‌اند. شرکت بوئینگ نیز پیشتر طی ماه جاری مذاکراتی با شرکت‌های هواپیمایی ایران انجام داد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۴ آوریل ۲۰۱۶آسوشیتدپرس- اسناد محرمانه ۱۱ سپتامبر منتشر می‌شود

کاخ سفید اعلام کرده است با وجود تنش‌های پیش آمده در روابط این کشور با عربستان اسناد مربوط به نقش عربستان در ماجرای یازده سپتامبر را منتشر می‌کند. پیش از این کنگره آمریکا و دولت این کشور اعلام کردند عربستان در حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ نقش دارد. در پی اعلام این مطلب از سوی واشنگتن، عربستان تهدید کرد در صورت ادامه این سیاست دارایی‌های خود را از آمریکا خارج می‌کند. گفته می‌شود اسناد مربوط به عاملان حمله تروریستی یازده سپتامبر نشان می‌دهد بیشتر افراد حاضر در آن تبعه عربستان هستند. بر اساس این گزارش، صفحاتی از این اسناد محرمانه باقی مانده است. کاخ سفید می‌گوید می‌خواهد این اسناد را منتشر کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: