جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۹۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۶ آوریل ۲۰۱۶
العربیه- انتقاد «بن سلمان» از نیروهای نظامی عربستان

محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد سعودی، از وضعیت ارتش و نیروهای نظامی کشورش انتقاد کرده و گفته: «آیا منطقی است که عربستان در سال ۲۰۱۴ چهارمین کشور جهان و در سال ۲۰۱۵ سومین کشور از نظر هزینه‌های نظامی بود، اما در داخل کشور صنایع نظامی نداشته باشیم. هزینه‌های نظامی ما بیشتر از انگلیس و فرانسه است، آیا نباید صنایع تسلیحاتی داشته باشیم»؟ وی افزود: «ما در شیوه هزینه‌های نظامی با مشکل روبرو هستیم. با اینکه مدت‌هاست سومین یا چهارمین کشور جهان در هزینه‌های نظامی هستیم، ارزیابی ارتش ما در رده بیستم به بعد است. این مسئله نشان می‌دهد نقصی وجود دارد».

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۶ آوریل ۲۰۱۶اسپوتنیک- روسیه هم خریدار آب سنگین ایران شد

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد قصد خرید ۴۰ تن آب سنگین از ایران را دارد. ایران بر اساس تعهداتش در توافق هسته‌ای با کشورهای گروه ۱+۵ ملزم به کاهش ذخائر آب سنگین خود در سطح کمتر از ۱۳۰ تن در سال‌های اولیه و کمتر از ۹۰ تن در سال‌های بعد است. پیش از این، آمریکا هم اعلام کرده بود قصد دارد در راستای کمک به ایران برای پایبندی به تعهداتش در برجام، ۳۲ تن آب سنگین ایران را خریداری کند. مقامات آمریکایی ادعا کرده بودند که ایران برای یافتن مشتری جهت فروش ذخایر آب سنگینش دچار مشکل شده است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۶ آوریل ۲۰۱۶دیلی بیست- هدف آمریکا از اعزام نیروی ویژه به سوریه

آمریکا با تصمیم اخیر خود برای اعزام ۲۵۰ نیروی ویژه به سوریه بشتر در جنگ این کشور فرو خواهد رفت. این روزنامه به نقل از یک مسئول نظامی در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نوشت: «مأموریت این نیروها کمک به نیروهای محلی است که با داعش می‌جنگند و آن‌ها طی دو هفته آینده وارد خاک سوریه خواهند شد و آخرین نیرو هم خواهند بود». این مقام آمریکایی افزود: «یکی از مأموریت‌های این نیروها، جذب عناصر محلی بیشتر برای نبرد با داعش است. این نیروها نظیر جنگجویان کرد سوریه خواهند بود که مهمترین گروهی است که توانست داعش را شکست داده و اراضی وسیعی را از این گروه بازپس بگیرد».

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۶ آوریل ۲۰۱۶رویترز- گروگان کانادایی داعش، اعدام شد

نخست‌وزیر کانادا روز دوشنبه گفت داعش یک شهروند این کشور را اعدام کرده است. این شهروند کانادایی، توسط داعش فیلیپین گروگان گرفته شده بود. این خبر را جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، روز دوشنبه اعلام کرد. وی اظهار داشت: «از شنیدن خبر کشته شدن یک شهروند کانادا به نام جان رایدزل که داعش او را از ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۵ گروگان گرفته بود، خشمگین شدم». نخست‌وزیر کانادا اضافه کرد دولت این کشور تلاش‌ها برای آزادسازی یک شهروند دیگر کانادایی را ادامه می‌دهد. گروه تروریستی داعش بعد از تصرف بخش‌هایی از سرزمین‌های عراق و سوریه، جنایات شنیعی علیه شهروندان کشورهای مختلف مرتکب شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: