جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۹۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۷ آوریل ۲۰۱۶
هیل- طرح سناتور دموکرات علیه فروش آب سنگین ایران به آمریکا

تام کاتن، سناتور افراطی حزب جمهوری‌خواه، این هفته اصلاحیه‌ای به لایحه انرژی و تخصیص منابع آب افزوده است که مانع دولت آمریکا برای استفاده از وجوه فدرال به منظور خرید آب سنگین از ایران می‌شود که در رآکتورهای هسته‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاتن در بیانیه‌ای اعلام کرد: «به نظر می‌رسد، رئیس جمهور به هر دری می زند تا از توافق هسته‌ای محافظت کند. ما نباید با خریدهای مکرر مواد هسته‌ای ایران، بیش از این به فعالیت این کشور در زمینه غنی سازی کمک مالی کنیم». البته این پیشنهاد کاتن هنوز در جدول زمانی برای رأی گیری قرار نگرفته است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۷ آوریل ۲۰۱۶جروزالم پست- ادعای تحویل پیش از موعد «اس ۳۰۰» به ایران

رئیس سازمان صادرات اسلحه روسیه، روز سه‌شنبه اظهار داشت: «روسیه در حال تحویل موشک‌های اس- ۳۰۰ به ایران زودتر از برنامه زمانی مقرر است و هم اکنون در حال گفت‌وگو با جمهوری اسلامی ایران در خصوص سایر تجهیزات نظامی است». الکساندر فومین افزود: «گفت‌وگو با ایران تنها در خصوص آن دسته از اقلام نظامی است که بر اساس فهرست ارائه شده از سوی سازمان ملل متحد، ممنوع نیستند». این در حالی است که وزیر دفاع ایران، روز گذشته برای شرکت در پنجمین همایش سالانه بین المللی امنیت وارد مسکو شد؛ امری که خود می‌تواند به ارتقای همکاری‌ها در حوزه امنیتی و دفاعی میان و روسیه کمک کند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۷ آوریل ۲۰۱۶اسکای نیوز- ادعاهای مقامات مصری و بحرینی علیه ایران

پادشاه بحرین سه‌شنبه شب در نشست خبری مشترک با عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر اعلام کرد: «ما بر افزایش همکاری بین قاهره و منامه در همه زمینه‎ها تأکید داریم». پادشاه بحرین گفت: «تمام تلاش خود برای خدمت به مصر را به کار خواهیم گرفت و از طرح تأسیس قدرت نظامی مشترک عربی حمایت می کنیم. از سوی دیگر، سامح شکری، وزیر خارجه مصر نیز عصر دیروز در نشست خبری مشترک با خالد احمد بن حمد، وزیر خارجه بحرین در مقر وزارت خارجه مصر در قاهره، ایران را به دخالت در مسائل مربوط به کشورهای عربی متهم کرد و از ایران خواست تا در امور داخلی این کشورها دخالت نکند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۷ آوریل ۲۰۱۶خبرگزاری فرانسه- محکومیت مواضع تل‌آویو درباره «جولان» در شورای امنیت


شورای امنیت سازمان ملل، روز سه‌شنبه درباره ادعای بنیامین نتانیاهو،  نخست‎‎وزیر اسرائیل مبنی بر مالکیت این رژیم بر بلندی‌های اشغال شده جولان سوریه، ابراز نگرانی کرد. لی جییئی، نماینده چین در سازمان ملل متحد، که ریاست دوره‌ای شورای امنیت را بر عهده دارد، روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: «اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو اعضای شورای امنیت را عمیقاً نگران کرده است». وی گفت: «اعضای شورا با استناد به قطعنامه ۴۹۷ تصمیم گرفته‌اند. اقدام اسرائیل مبنی بر تحمیل قوانین و حیطه اختیاراتش بر بلندی‌های اشغال شده جولان سوریه، بی‌اثر، بدون اعتبار و فاقد اعتبار بین‌المللی است».

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: