پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۹۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ اول مِی ۲۰۱۶
راشاتودی- تلاش معارضین سوری برای تمرکز نیرو در حلب

با ادامه درگیری‌ها در حلب، ائتلاف معارضین سوری از تمامی گروه‌های مسلح درخواست کرد که برای مقابله با ارتش سوریه به حلب بروند. انس العبده، رئیس ائتلاف موسوم به مخالفان سوریه، در کنفرانس خبری که در استانبول برگزار کرده بود، گفت این ائتلاف از تمامی گروه‌های مسلح درخواست کرده، به شهر حلب رفته و از افراد مسلح در برابر ارتش سوریه حمایت کنند. از سوی دیگر، دولت قطر خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب در سطح نمایندگان دائم برای بررسی اوضاع در شهر حلب سوریه شد. همچنین وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو قصد ندارد بر دمشق برای توقف حملات در حلب فشار وارد کند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ اول مِی ۲۰۱۶دیلی میل- قدرت‌نمایی موشکی روسیه در مقابل غرب


یک زیردریایی هسته‌ای روسیه مستقر در دریای قطب شمال در اقدامی برای نمایش قدرت نظامی، موشک کروزی را از زیر آب شلیک کرد. زیر دریایی «سوردونیسک» موشک کروز «کالیبر» را برای نابود ساختن یک هدف ساحلی در منطقه آرخانگلسک شلیک کرد. یک منبع نظامی در این زمینه گفت: این موشک با دقت هدف مورد نظر را نشانه گرفت. کالیبر از موشک‌های کروز دوربردِ کشتی‌پایه و زیردریایی‌پایه روسی است که برای حملات ضدکشتی، ضدزیردریایی، و ساحلی و زمینی استفاده می‌شود. این موشک‌ در سال ۲۰۱۲ وارد ارتش روسیه شدند. در این عملیات، بیست کشتی از ناوگان «کاسپین» روسیه حضور داشتند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ اول مِی ۲۰۱۶المیادین- «هیئت ریاض»، مذاکره با طرف یمنی را تعلیق کرد

هیئت عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن که از سوی عربستان حمایت می‌شود، مذاکرات مستقیم با هیئت گروه‌های یمنی در مذاکرات کویت را به حالت تعلیق درآورد. کویت در تلاش است تا هیئت منصورهادی رئیس جمهور مستعفی یمن را قانع کند تا بار دیگر به مذاکرات برگردد. همچنین هئیت منصورهادی اعلام کرده است که مذاکرات با اسماعیل ولد الشیخ، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن را ادامه خواهد داد که در این چارچوب برای بررسی مسائل جدید مذاکرات، نشستی مشورتی بین دو طرف برگزار شد. به گفته طرف یمنی، تعلیق مذاکرات از سوی هیئت ریاض ناتوانی آن‌ها را در بیان دیدگاه خود نشان می‌دهد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ اول مِی ۲۰۱۶اشپیگل- تردید آلمان در ادامه حمایت از رژیم اسرائیل

شواهد کنونی در روابط آلمان و رژیم اسرائیل نشان می‌دهد که آلمان دیگر تمایل ندارد مانند گذشته حامی سیاست‌های تل‌آویو باشد. برلین اکنون کمتر تمایل دارد که بدون شرط از اسرائیل حمایت کند؛ آن هم در شرایطی که راهکار دو دولت محبوبیت خود را از دست داده و این نگرانی حس می‌شود که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل دوستی میان آلمان و اسرائیل را به بازی می‌گیرد. مرکل اخیراً گفت که اکنون زمان مناسبی برای تشکیل دو دولت نیست. برخی منابع مطبوعاتی اسرائیلی معتقدند که این پیام صدراعظم برای نتانیاهو در جریان دیدار آن‌ها در برلین بوده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: