پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۹۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تشریح کرد:
حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری صبح امروز طی سخنانی در آیین بزرگداشت مقام معلم که در مجموعه باغ زندگی شهرستان اسلامشهر برگزار شد با اشاره به شرایط پسابرجام در کشور، اظهار کرد: همه ما ماجرای دشوار، پرفراز و نشیب، پرغصه و در عین حال افتخارآمیز برجام را می‌دانیم و نیز آگاهیم که مردم در سال ۹۲ با انتخاب این دولت کوشیدند تا برای سامان دادن به موضوع هسته‌ای و پایان تحریم‌ها ظالمانه گامی به جلو بردارند که این امر در انتخابات مجلس دهم نیز تکرار شد و عزیزان اصولگرایی که درسراسر کشور انتخاب شدند کسانی بودند که مشی اعتدالی را برگزیده بودند. همچنانکه نمایندگان اصلاح‌طلب و مستقل نیز این مشی را دارند. انصاری با اشاره به تلاش و هزینه ۱۸ ماهه دولت در زمینه مذاکرات هسته‌ای، ‌اظهار کرد: دولت اعتدال ۱۸ ماه هزینه و تلاش کرد تا ملت ایران در برابر قدرت‌های جهانی پیروز شود و حقوق هسته‌ای خود را از دست ندهد و برجام نیز به سرانجام برسد که چنین نیز شد. وی با تأکید بر اینکه اکنون نوبت اجرای برجام رسیده است،‌ اظهار کرد: من به اندک کسانی که مخالف اجرای برجام هستند و چشم بر واقعیت بسته‌اند و بدیهیات را منکر می‌شوند، عرض می‌کنم شما که می‌گویید برجام چه نتیجه‌ای داشته است من به شما عرض می‌کنم که اگر برجام نبود وضعیت امروز ایران چگونه می‌شد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور فرانسه در دیداری که با آقای روحانی داشته است رسماً گفته که قرار بوده است به ایران حمله نظامی انجام شود و این حمله قطعی شده بوده و تنها در زمان اجرای آن اختلاف نظر وجود داشت که انتخابات سال ۹۲ در ایران و مذاکرات هسته‌ای، سایه جنگ را از سر ایران برداشت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه گام بعدی دولت‌های غربی پس از تحریم‌های ظالمانه مبادله نفت با غذا بود، اظهار کرد: دولت‌های غربی در نظر داشتند پس از تحریم‌های ظالمانه گام بعدی‌شان را علیه ایران مبادله نفت با غذا قرار دهند و این الگویی بود که آنها برای کشورهایی چون لیبی و عراق پیاده کردند. اما امروز بعد از سه ماه از به سرانجام رسیدن برجام صادرات نفت و میعانات گازی ما از یک میلیون بشکه پیش از برجام به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسافرت‌های روسای جمهور و هیأت‌های بازرگانی کشورهای مختلف به ایران، اظهار کرد: رئیس جمهور کره جنوبی بعد از ۵۵ سال نخستین بار است که به ایران می‌آید و با هیأتی ۲۰۰ نفره از بازرگانان و سرمایه‌گذاران کره‌ای با رئیس جمهور ما مشغول مذاکره می‌شود و باز هم عده‌ای می‌گویند مگر ما چه به دست آورده‌ایم.

انصاری ادامه داد: مگر در سه ماه باید چه به دست می‌آوردیم که به دست نیاوردیم.امروز ما با کشورهای ایتالیا و فرانسه قراردادهایی امضا کردیم و رئیس جمهور ما به اتریش مسافرت کرده است و از کشورهای مختلفی نیز به ایران مسافرت انجام شده است. روسای جمهوری که به ایران می‌آیند و هیأت‌های اقتصادی که به نقاط مختلف کشورمان سفر می‌کنند بیکار نیستند که هر روز بیایند و قرارداد ببندند و آن را به دیوار بزنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به تأکیدات رهبری در زمینه اجرایی شدن قراردادهای ایران با سایر کشورها، اظهار کرد: البته هشدار و تأکید رهبری بر اجرایی شدن قراردادها و نیز تأیید ایشان در زمینه انجام چنین ملاقات‌هایی میان مقامات کشورهای دنیا با مسئولان ما قطعاً ‌در زمینه بهبود این موارد تأثیرگذار است.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: