پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۹۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با حمایت از طرح امنیت اخلاقی ناجا گفت: طرح امنیت اخلاقی، هنجارشکنان را نگران و جریان‌های غرب‌گرا در کشور را منفعل ساخته است.

سرلشکر سیدحسن آقایی فیروزآبادی در سخنانی با اشاره به رسالت خطیر نیروی انتظامی در رابطه با اجرای طرح امنیت اخلاقی اظهار کرد: امنیت اخلاقی سرمایه و مزیت بزرگ جامعه‌ی اسلامی ما است و نهادهای متولی امنیت و نظم اجتماعی نباید اجازه دهند با سهل انگاری و سهل اندیشی عده‌ای، این عرصه مورد تعرض و تاخت و تاز هنجارشکنان بی مبالات و یا اشرار و نفوذی‌های دشمن قرار گیرد.

فیروزآبادی با اشاره به چند بعدی بودن طرح امنیت اخلاقی و نقدهای غیرمنصفانه پیرامون آن گفت: در حالی که این طرح چهار جرم هنجارشکن «مزاحمت نوامیس»، «کشف حجاب»، «آلودگی صوتی» و «رفتارهای پرخطر» را شامل می شود، تمرکز بر یک بعدی معرفی کردن آن که متأسفانه با جنجال آفرینی برخی رسانه ها و ترویج مطالب نادرست و غیردقیق در شبکه های اجتماعی همراه شده است، امری ناپسند و محکوم است.

وی افزود: باید با هوشمندی و جلب حمایت دولت مردان و مردم بسترهای موفقیت طرح امنیت اخلاقی جامعه فراهم شود. لذا نه تنها نباید چند وجهی بودن این طرح با هوچی گری در محاق فراموشی قرار گیرد ، بلکه تبیین و آگاهی بخشی نسبت به ابعاد و زوایای مختلف این طرح در منابر وعظ وخطابه و دانشگاه‌ها و مدارس و رسانه های جمعی امری ضروری است که اهتمام جدی و هوشمندانه در قبال آن ضمن تقویت حمایت ملی، بسترهای موفقیت طرح را نیز تنظیم و فراهم تر خواهد کرد.

به امر به معروف و نهی از منکر برچسب سیاسی نزنیم

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کوتاهی برخی از دستگاه‌های فرهنگی، آموزشی، تربیتی کشور را عامل بعضی هنجارشکنی‌ها در عرصه فرهنگ و اخلاق جامعه دانست و خاطر نشان کرد: اگر دستگاه‌های مسئول به رسالت و وظایف خطیر خود عمل کنند از اجرای طرح‌هایی چون طرح امنیت اخلاقی در جامعه توسط نیروی انتظامی بی نیاز می‌شویم.

فیروزآبادی تصریح کرد: طرح امنیت اخلاقی هنجارشکنان را نگران و اشخاص و جریان های غرب گرا و مروجان بی بند و باری در جامعه را منفعل ساخته است به گونه ای که به اظهار نظرهای متناقض و در تضاد با قانون و احکام اسلام پرداخته اند .

وی تصریح کرد: غیرت ملی و تعصب دینی به ما حکم می‌کند برای خشنودی خداوند و امنیت و آرامش روحی و روانی جامعه به اقامه امر به معروف و نهی از منکر برچسب سیاسی نزنیم و با یک اراده و عزم فراگیر و همگانی به برپا داشتن آن بپردازیم.

فیروزآبادی برنامه ریزی همه جانبه و اعمال سیاست های متناسب با شرایط و امکانات محیطی را از جمله الزامات موفق ساختن طرح امنیت اخلاقی قلمداد و خاطر نشان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرموده اند، امنیت، امنیت اخلاقی و امنیت اجتماعی مسئولیت جمهوری اسلامی است و مظهر این امنیت و عامل وسط میدان این امنیت نیز نیروی انتظامی است که بایستی مهربانانه، مقتدرانه و هوشمندانه و بدون توجه به جنجال آفرینی‌های جاری قاطعانه از آن صیانت کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: