پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۹۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳
منصوری آرانی در نامه ای به رییس جمهوری مطرح كرد؛

عباسعلی منصوری آرانی در نامه ای خطاب به رییس جمهوری آورده است: ضمن تبریك عید مبعث، استحضار دارید كه پس از لایحه احكام مورد نیاز برنامه ششم توسعه به مجلس، كمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه با تلاش قابل تقدیر، تغییرات وسیع شكلی و ماهوی در این لایحه اعمال كرده است.

در ادامه این نامه خاطر نشان شده است: نقطه نظرات و تجارب مجلس نهم به لایحه منتقل شده است و به احتمال قوی هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح و تصویب خواهد شد، توجه به چند نكته ضرورت دارد.

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این نامه آورده است: انتقال تجارب و نظرات مجلس نهم در بررسی لایحه برنامه ششم توسعه اقدامی شایسته است ولی تصویب آن در چند جلسه باقی مانده به مصلحت نیست، اگرچه به نظرم این اتفاق رخ خواهد داد.

در ادامه این نامه خاطر نشان كرده است: با تصویب این لایحه در مجلس نهم، قوه مجریه با مشكلات زیادی در اجرا مواجه می شود.

نماینده مردم كاشان در مجلس در نامه خود به رییس جمهوری ادامه می دهد: پس از تغییرات وسیع اعمال شده در این لایحه، بازنگری مجدد در لایحه برنامه ششم توسعه ضروری به نظر می رسد تا با اعمال نظرات مدیران، لایحه جدیدی تدوین و به مجلس دهم ارسال شود.

وی در این نامه خاطر نشان كرده است: با عنایت به مراتب فوق، پیشنهاد می شود درخواست بازگشت لایحه به دولت صورت پذیرد.

منصوری آرانی همچنین به خبرنگار پارلمانی ایرنا گفت: بررسی لایحه برنامه ششم توسعه با عجله و بدون درنظر گرفتن نظرات دولت در كمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه به اتمام رسیده و گزارش آن برای تكثیر و چاپ فرستاده شده است تا روز یكشنبه آینده در دستور كار جلسه علنی مجلس قرار گیرد.

وی ادامه داد: به نظر می رسد اراده ای وجود دارد كه مجلس دهم برنامه ششم توسعه را بررسی نكند. متاسفانه گزارش كنونی كمیسیون تلفیق با لایحه دولت تفاوت های بسیاری دارد كه خواسته های دولت را برآورده نمی كند.

به گزارش ایرنا، پیش از این نیز غلامرضا تاجگردون رییس كمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در نامه ای به علی لاریجانی خواستار تصویب نشدن لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس نهم شد.

4 خردادماه آینده آخرین جلسه مجلس نهم برگزار خواهد شد و طی سه هفته آینده روزهای یكشنبه، دوشنبه و سه شنبه مجلس شورای اسلامی جلسه علنی دارند، یعنی 9 جلسه تا پایان مجلس نهم، جلسات علنی برگزار می شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: