جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۹۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۴ مِی ۲۰۱۶

المیادین- جلسه فوق‌العاده شورای امنیت درباره «حلب»

شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی اوضاع در حلب، امروز جلسه فوق‌العاده‌ای برگزار خواهد کرد. همزمان، استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه از موافقت دولت سوریه برای تعلیق عملیات حلب خبر داده است. وی با اشاره به اظهارات گذشته خود که بشار اسد را بخشی از راه حل سوریه توصیف کرده بود، گفت: «دولت سوریه بخشی از راه حل است». دی میستورا عصر سه شنبه پس از ارائه گزارش خود به شورای امنیت، گفت: «دولت سوریه اعلام کرده که آماده است، از زمانی که متعاقباً از سوی دمشق اعلام خواهد شد، همه حملات هوایی و توپخانه‌ای به تمامی نقاط حلب را برای شش هفته متوقف کند».

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۴ مِی ۲۰۱۶فاکس نیوز- مخالفت نماینده کنگره با فروش «بوئینگ» به ایران

سه نماینده کنگره آمریکا با ارسال نامه‌ای به شرکت هواپیماسازی بوئینگ، نسبت به فروش محصولات این شرکت به ایران هشدار دادند. در نامه «پت روساکم»، «باب دالد» و «رندی هولتگرن» سه نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا از مدیر عامل بوئینگ درخواست شده است تا از توافق با ایران و تجهیز این کشور به هواپیماهای مسافربری و دیگر خدمات صرف نظر شود. در این نامه آمده: «هرگونه توافق بوئینگ با ایران، کمکی مؤثر به حامی برجسته تروریسم است و هواپیماهای آمریکایی مبدل به هواپیماهای جنگی ایران می‌شوند». سه نماینده جمهوریخواه ایالت ایلینوی در این نامه، مکرر ایران را به عنوان کشوری که بر اساس مستندات، حامی تروریسم بوده است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۴ مِی ۲۰۱۶هافینگتون پست- کلینتون به «برجام» پایبند خواهد بود

در صورتی که هیلاری کلینتون به ریاست‌جمهوری آمریکا انتخاب شود، به اجرای توافق هسته‌ای حاصل شده با ایران پایبند خواهد بود و تسلیم فشار‌ها در این زمینه نخواهد شد. کلینتون در ابتدا به دلیل عدم حمایت اوباما از تشدید تحریم‌ها علیه ایران، از وی فاصله گرفت، ولی بعداً با رئیس جمهوری امریکا همراه شد. کلینتون که زمانی جامعه بین الملل را به پیوستن به امریکا و اعمال فشار بیشتر بر ایران دعوت می‌کرد، در صورت رئیس جمهوری شدن، احتمالاً سعی خواهد کرد برخی از‌‌‌ همان قانونگذاران تندرویی را که با وی همراهی می‌کردند، در حفظ و صیانت از توافق هسته‌ای همراه خود کند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۴ مِی ۲۰۱۶رویترز- درخواست مالی کلان رژیم اسرائیل از آمریکا

رژیم اسرائیل به بهانه مقابله با توافق هسته‌ای ایران، خواستار افزایش قابل توجه کمک‌های نظامی آمریکا به خود شده است. بر اساس این گزارش، رژیم اسرائیل خواستار آن است که دولت آمریکا حجم کمک‌های نظامی سالانه به این رژیم در ده سال آینده را تا ۱۰ میلیارد دلار دیگر افزایش دهد. دولت اوباما، از طرف دیگر خواستار حصول اطمینان از این است که وجوه تأمین شده تماماً صرف خرید سلاح‌های ساخت شرکت‌های آمریکایی می‌شود. استدلال اسرائیل برای افزایش بودجه نظامی این است که لازم است خریدهای نظامی انجام شده توسط ایران، دشمن منطقه‌ای تل آویو، بعد از برخورداری از تخفیف تحریمی را خنثی کند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: