سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۹۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۳
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛۱۰ مِی ۲۰۱۶آسوشیتدپرس- واکنش آمریکا به آزمایش موشکی جدید ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته اگر آزمایش موشکی ایران متناقض با قطعنامه‌ها باشد، آمریکا بار دیگر این مسأله را به شورای امنیت گزارش خواهد کرد. الیزابت ترودو، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به گزارش‌های مربوط به آزمایش‌های جدید موشکی ایران گفته: «آمریکا همچنان نگران آزمایش‌های موشک‌های بالستیک ایران است و این گونه آزمایش‌ها را اقدامی تحریک آمیز و بی‌ثبات کننده قلمداد می‌کند». وی همچنین مدعی شده: «این آزمایش‌های موشکی، متناقض با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است که طی آن، این شورا از ایران خواسته است  موشک‌های بالستیکی که توان حمل سلاح هسته‌ای را دارد آزمایش نکند».

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛۱۰ مِی ۲۰۱۶هیل- طرح ممنوعیت خرید آب سنگین از ایران باز هم شکست خورد


دموکرات‌های سنا بار دیگر مانع از بررسی لایحه هزینه‌های آب و انرژی شدند که علت اصلی آن، متمم پیشنهادی جمهوری‌خواهان در رابطه با ایران بوده است. با ۵۰ رأی مخالف در برابر ۴۲ رأی موافق، دموکرات‌ها برای سومین بار مانع از بررسی لایحه هزینه ۳۷.۵ میلیارد دلاری شدند که شامل افزایش منابع مالی وزارت انرژی آمریکا بوده است. این سومین بار است که بحث و تبادل نظر در خصوص این لایحه بدون دستیابی به نتیجه مشخصی متوقف شده و علت اصلی آن، متمم ارائه شده از سوی سناتور تام کاتن است که قصد دارد کاخ سفید را از خرید آب سنگین از ایران منع کند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛۱۰ مِی ۲۰۱۶ان بی سی نیوز- تازه‌ترین تلاش‌های عربستان در رقابت نفتی با ایران

تصمیم عربستان سعودی برای تغییر وزیر نفت با نفوذش نشان از آخرین تلاش‌های محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان در تحکیم قدرت و پیگیری رویکرد نبرد بی‌رحمانه برای به دست گرفتن بازار نفت علیه رقیب منطقه‌ایش، یعنی ایران است. البته برکناری النعیمی پیش‌بینی می‌شد، زیرا وی قدرتش را در آخرین جلسه اوپک که در آوریل در دوحه قطر برگزار شد، از دست داده بود؛ به ویژه هنگامی که اعضای اوپک برای حمایت از بهای نفت در سطح جهانی تصمیم به عدم حفظ سقف تولید خود در وضعیت کنونی گرفتند. عربستان سعودی، پیشتر اعلام کرده بود، موافق توافقی برای حفظ سقف تولید نفت در برهه کنونی است.  

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛۱۰ مِی ۲۰۱۶خبرگزاری فرانسه- کشته شدن یک فرمانده ارشد داعش در عراق


وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که بر اثر یک حمله هوایی، سرکرده داعش در الانبار کشته شده است. بر اساس این گزارش، پیتر کوک، سخنگوی پنتاگون تصریح کرد که ابو واهب، سرکرده نظامی داعش در الانبار که قبلاً در تصاویر اعدام‌های داعش ظاهر شده بود، ششم ماه می آماج حملات هوایی آمریکا قرار گرفته و کشته شده است. پیش از این، منابع عراقی اعلام کرده بودند که واهب در یک حمله هوایی در شهر الرطبه واقع در غرب الرمادی کشته شده است. یک مسئول بلندپایه نظامی عراق به السومریه نیوز گفته بود، خودروی حامل شاکر واهب و تعدادی از همراهان وی در یک حمله هوایی هدف قرار گرفت.  

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: