شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۹۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۰
دولت هنوز درمورد پرونده مینو خالقی ناامید نیست
رییس جمهور در جلسه شورای اداری استان کرمان، ترویج دو قطبی بودن کشور و تقابل مسوولان را پیگیری خط دشمن دانست و تاکید کرد: هر سه قوه تحت هدایت رهبری مقتدر، مسیر توسعه کشور را پیگیری می کنند. حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در این نشست، با تاکید بر اینکه «عده ای به جای امید، بذر یاس در جامعه می افکنند»، اظهارداشت: با تکرار حرف دشمنان و توطئه گران، نباید به آنها جایزه و فرصت داد. رییس جمهور تصریح کرد: در شرایطی که جهان به دنبال تعامل با ایران است، کوچک کردن کشور آن هم با پول بیت المال، تعجب برانگیز است. روحانی همچنین با بیان اینکه «باور داریم که صلح در سایه اقتدار معنا دارد، اما اهل شعار نیستیم»، اظهارداشت:هیچ دولتی به اندازه دولت یازدهم به تقویت توان دفاعی کشور کمک نکرده است.
القاء دوقطبی بودن کشور توطئه دشمنان است
روحانی در این سخنان با اشاره به ضرورت وحدت، اتحاد، یکپارچگی و هماهنگی در کشور گفت: یکی از توطئه‌هایی که دشمنان علیه ملت ایران دنبال کرده و در رسانه‌های خود تبلیغ می کنند که متأسفانه برخی رسانه‌ها در داخل نیز عمداً یا سهواً آن را پیگیری می‌کنند، القاء دو قطبی بودن در ایران است.
رییس‌ جمهور تأکید کرد: ایران کشوری است که همه قوای خود را تحت فرمان و نظر ولی امر و ولایت فقیه که جایگاهی ارزشمند در قانون اساسی دارد می‌دانند و تلاش ما در دولت این بوده که اگر مشکل و اختلاف نظری هم با دیگر قوا داریم در جلسات خصوصی حل و فصل کنیم. روحانی افزود: مسئولان و قوای سه‌گانه همه یک هدف واحد را که توسعه کشور و ارتقاء اخلاق و معنویت در کشور است ، دنبال می‌کنند.
رییس‌ جمهور با اشاره به این که روز به روز شرایط بهتری پیش پای ملت ایران در راستای توسعه و پیشرفت قرار دارد و بسیاری از مؤسسات تحقیقاتی دنیا امروز ایران را محیطی خوب و امن برای سرمایه‌گذاری می‌دانند ،گفت: متأسفانه عده‌ای در داخل دائماً بذر ناامیدی را در افکار عمومی با هدفی نامشخص می‌کارند و در شرایطی که روابط ایران در تعامل با جهان در بخش‌های مختلف اقتصادی تسهیل شده و صدها شرکت و سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری به سمت ایران می‌آیند ولی برخی رسانه‌های داخلی که هزینه آنها از بیت‌المال پرداخت می‌شود این واقعیت را عنوان نکرده و می‌گویند هیچ کس برای سرمایه‌گذاری به ایران نخواهد آمد.
روحانی تصریح کرد: امروز به جز رژیم صهیونیستی که رژیمی غاصب است و چند کشور محدود در منطقه که در چند ماه اخیر با توجه به سوابق تاریخی و شکست‌هایی که متحمل شده‌اند از ایران عصبانی هستند، بقیه کشورها به همکاری با ایران وسرمایه‌گذاری در این کشور امید دارند.
رای به لیست ها نشانه توسعه سیاسی است
روحانی با اشاره به این که باید فضای آرام و مناسب برای توسعه کشور فراهم شود، گفت: استعداد و توانمندی‌های ایران بیش از آن چیزی است که امروز از آن استفاده می‌شود و باید در راستای استفاده از فرصت‌ها و پتانسیل‌های کشور تلاش کنیم.
رییس‌ جمهور با تأکید بر لزوم توانمند کردن اقتصاد کشور اظهار داشت: پایه اصلی اقتصاد توانمند، تولید داخلی و باید آن را تقویت کنیم البته همزمان بایستی با دنیا هم تعامل خود را در این زمینه افزایش دهیم.
روحانی با تأکید بر لزوم استفاده از فناوری‌های جدید به منظور تسریع در روند پیشرفت و توسعه کشور گفت: بدون تردید اگر می‌خواستیم از ابتدای یک صنعت خودمان همه کارهای مربوط به آن را آغاز کنیم چه بسا ده‌ها سال طول می‌کشید تا در آن بخش بتوانیم به توسعه‌ای دست پیدا کنیم اما استفاده از فناوری‌های جدید و تجربیاتی که در دنیا وجود دارد می‌تواند به روند توسعه سرعت بخشد.
رییس‌ جمهور تصریح کرد: باید علم و فناوری‌های جدید دنیا را به عنوان پایه توسعه در بخش‌های مختلف قرار داده و به سمت جلو حرکت کنیم و بدون تردید غرب برای همیشه مهد علم و فناوری نخواهد بود و این روند در حال تغییر است همچنان که ایران زمانی به عنوان مهد علم محسوب می‌شد و غربی‌ها از یافته‌های علمی دانشمندان ایرانی استفاده کردند.
رییس‌ جمهور در ادامه سخنان خود نمایندگان را به پرهیز از تصمیمات سریع و شتابزده توصیه کرد و گفت: از نمایندگان محترم مجلس خواهش می‌کنم از تصمیمات سریع و شتابزده دوری کنند چرا که مجلس دهم نیز ادامه مجالس قبلی است و در قوانین کلان و مهم نباید آزمایش و تعجیل کرد. روحانی خاطرنشان کرد: اصل 85 قانون اساسی مربوط به امور ضروری است، بنابراین اقدام این عده از نمایندگان به مصلحت مجلس و کشور نیست.
رییس‌ جمهور با بیان این که در انتخابات هفتم اسفند، تحول بزرگی در کشور رخ داد و همگان شاهد انتخابات بسیار خوب و آرامی بودیم، اظهار داشت: مردم در این انتخابات بیش از همیشه به لیست‌های انتخاباتی اعتماد کردند و این به معنای توسعه سیاسی است. مردم در این انتخابات به توصیه فرهیختگان جامعه برای رأی به لیست‌ها اعتماد کردند.
روحانی اظهار امیدواری کرد: با مجلس ‌آینده بتوان در برنامه‌ریزی کشور شریک‌تر، همدل‌تر و همصداتر در مسیر توسعه کشور گام برداشت. رییس‌ جمهورگفت: بدون تردید اگر مجلس و دولت در کنار هم اهداف مشترکی را پیگیری کنند راحت‌تر می‌توان به آن اهداف دسترسی پیدا کرد و کارها را به پیش برد.
پرونده روند توقیف 2 هزار میلیارد به قوه قضاییه می رود
دکتر روحانی در نشست خبری خود در این استان نیز در پاسخ به پرسشی درباره توقیف 2 میلیارد دلار از دارایی های ملت ایران توسط آمریکا، گفت: دولت‌ها و علاوه بر آن ، بانک‌های مرکزی دارای مصونیت هستند به این معنا که راجع به دولت، دادگاه یک کشور نمی‌تواند دولت یک کشور دیگری را مورد محاکمه قرار دهد و محکوم کند و یا بانک مرکزی کشور دیگر را محاکمه کند و راجع به اموال بانک مرکزی و اموال دولت ،تصمیماتی را اتخاذ نماید. پس از آنکه آمریکایی‌ها درباره مصونیت کشورهایی همانند ایران تصمیماتی داخلی اتخاذ کردند، به بانک مرکزی هشدار داده شد اموال ما در بانک‌های آمریکا قرار نگیرد و یا اوراقی دلاری خریداری نشود.
رییس جمهوری با اشاره به تشدید این موضوع پس از رای دادگاهی در آمریکا علیه اتباع ایرانی گفت: در همان سالها آشکار شده بود که دادگاه‌های آمریکایی با استناد به آن موضوع و البته نامشروع، می خواهند به اموال ما دست اندازی کنند ، اما متاسفانه در فرصت 9 ماهه ای که بانک مرکزی داشته و می توانسته همه پول را از بانکهای آمریکایی خارج و اوراق را بفروش برساند ، اما بخش بزرگی از این اوراق باقی مانده تا زمانی که در سال 87 که دادگاه استیناف رای می دهد و این پول مسدود می شود.
وی افزود: البته این مراحل دیگری هم داشته که بانک مرکزی دنبال می کرده و البته متاسفانه کنگره آمریکا در این مساله دخالت می کند که برخلاف قانون آمریکا هم هست. این پول در نهایت توسط آمریکایی‌ها با حکمی که دیوان می‌دهد، مصادره می شود.
رییس جمهوری به اقدامات دولت در این عرصه اشاره کرد و گفت: ما دو کار باید انجام دهیم. کمیته ای را تشکیل دادیم که موضوع را بررسی و به رییس‌ جمهور گزارش دهد. گزارش کمیته بررسی فرایند توقیف دو میلیارد دلار اموال ملت ایران منتشر و پرونده نیز به قوه قضاییه ارائه می شود.
روحانی با تاکید بر اینکه " دادگاه یک کشور نمی تواند دولت کشور دیگری را محکوم کند"، اظهارداشت: از سوی دیگر ، لوایح ضروری را برای این که کار غلط و خلاف دادگاه آمریکایی را به محاکم بین المللی بکشانیم آماده خواهیم کرد. به اعتقاد ما کار نادرستی توسط آمریکا شکل گرفته است. مصونیت دولت ها و بانک مرکزی جزو مواردی است که قوانین بین المللی بر آن تاکید دارد . همچنین عهدنامه ای که بین ما و آمریکا از سال 1334 وجود دارد ، می تواند جزو مبنای کار ما در دادگاه بین المللی باشد.
روحانی در جواب سوالی درباره وعده های دولت به مردم و سرنوشت یکی از منتخبین مردم اصفهان گفت: دولت همه توان خود را برای اجرای وعده هایش به مردم بکار گرفته است اما برخی از امور در اختیار دستگاه اجرایی نیست. دولت نظر خود را درباره مثالی که زدید صریحا اعلام کرده و گفته است که روند قانونی باید رعایت شود و هنوز هم ما ناامید نیستیم . نباید بدعتی در کشور بوجود بیاید، مردم ما در چارچوب قانون امید به آینده دارند و اگر خدای ناکرده قانون نقض شود ، امید به آینده تضعیف می شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: