پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۹۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۰
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛۱۱ مِی ۲۰۱۶
رویترز- گفت‌و‌گوی کری با بانکداران اروپایی درباره ایران

منبعی در صنعت بانکداری انگلیس گفته، روز پنجشنبه، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، با نمایندگانی از بانک‌های انگلیسی و اروپایی در لندن نشست برگزار خواهد کرد تا درباره مسائلی از جمله داد و ستد با ایران گفت‌و‌گو کند. آمریکا و اروپا ماه ژانویه، بخشی از تحریم‌ها بر ایران را لغو کردند، اما برخی تحریم‌های آمریکا از جمله ممنوعیت معامله با ایران بر پایه دلار از طریق نظام مالی آمریکا همچنان به قوت خود باقی است. لغو بخشی از تحریم‌های ضد ایران بر اساس توافق هسته‌ای انجام شد و اعمال محدودیت‌هایی بر برنامه هسته‌ای ایران را نیز در پی داشت.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛۱۱ مِی ۲۰۱۶السفیر- پیامد روابط علنی با تل‌آویو برای عربستان


رژیم اسرائیل قصد دارد ریاض را به برقراری روابط علنی با خود وادارد و در صورت وقوع چنین امری، تنها خطرات داخلی و خارجی بر ریاض افزایش می‌یابد. آشکار است که فشار لابی صهیونیستی علیه ریاض در کنگره آمریکا به احتمال زیاد با این هدف انجام می‌گیرد که دولت سعودی، راه همگرایی با اسرائیل را به ‌عنوان راه رهایی از ایران پیشه خود کند. در صورتی ‌که چنین اتفاقی رخ دهد، سعودی‌ها در واقع بزرگ‌‌ترین هدیه را تقدیم ایران و محور مقاومت خواهند کرد و بر میزان خطرات داخلی و خارجی علیه خود خواهند افزود.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛۱۱ مِی ۲۰۱۶اسپوتنیک- آمریکا: تحویل «اس ۳۰۰» به ایران، نقض برجام نیست


سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، با بیان دوباره مخالفت آمریکا با فروش سامانه دفاعی اس -۳۰۰ به ایران، تأکید کرد: «هر چند با این فروش مخالفیم، این مسأله نقض توافق هسته‌ای (برجام) یا قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد نیست». وی گفته: «از مدت‌ها پیش مخالفت خود را با فروش سامانه موشکی اس -۳۰۰ به ایران ابراز داشته‌ایم. جان کری، وزیر امور خارجه این موضوع را بار‌ها با سرگئی لاوروف مطرح کرده است. ما همواره با فروش چنین قابلیت‌های دفاعی پیچیده‌ای به ایران مخالفت کرده و این موضوع را از نزدیک رصد خواهیم کرد».

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛۱۱ مِی ۲۰۱۶المیادین- جنایت فجیع داعش در شهرک صدر عراق

منابع آگاه عراقی از افزایش شمار قربانیان انفجار تروریستی امروز در شهرک صدر بغداد خبر دادند.شبکه المیادین در خبری شماری این قربانیان را به نقل از منابع پزشکی در عراق، ۶۵ کشته و بیش از ۷۰ زخمی اعلام کرد. ظهر چهارشنبه (امروز) یک خودروی بمب‌گذاری شده در بازار «العریده» در شهرک صدر بغداد منفجر و به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از شهروندان عراقی منجر شد. هنوز به طور رسمی هیچ طرفی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته، اما «سی‌ان‌ان» به نقل از شبکه‌های اجتماعی نوشت که داعش مسئولیت این انفجار خونین را برعهده گرفته است.  

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: