جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۹۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۶
حزب‌الله لبنان اعلام کرد انفجاری که باعث شهادت مصطفی بدر‌الدین شد، ناشی از حمله توپخانه‌ای گروه‌های تکفیری بود. شبکه تلویزیونی المنار صبح امروز در خبری فوری اعلام کرد حزب الله لبنان اعلام کرد انفجاری که باعث شهادت مصطفی بدر الدین از فرماندهان حزب الله شد ناشی از حمله توپخانه‌ای گروههای تکفیری بوده است. حزب الله افزود: «نتیجه این تحقیق بر عزم و اراده ما برای ادامه نبرد با گروه‌های جنایتکار خواهد افزود». در ادامه این بیانیه آمده است: «این نبرد علیه طرح آمریکایی- صهیونیستی است که تروریست‌ها نوک پیکان این طرح هستند».

 سید مصطفی بدرالدین، فرمانده کل شاخه نظامی حزب الله، روز گذشته در اثر یک انفجار نزدیک فرودگاه نظامی دمشق سوریه به شهادت رسید. روز گذشته مراسم با شکوه تشییع پیکر شهید بدرالدین با حضور معاون دبیرکل این جنبش در بیروت برگزار شد. بدرالدین علاوه بر فرماندهی شاخه نظامی حزب الله، مسئولیت بخش اطلاعات این گروه را بر عهده داشت. وی همچنین مشاور سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان نیز بود.

گفتنی است روزنامه «الاخبار» نیز در روایت خود از شهادت بدرالدین نوشت: «براساس اطلاعات به دست آمده، قبل ازنیمه شب پنجشنبه درپایان نشست میدانی درمقر حزب‌الله نزدیک فرودگاه بین‌المللی دمشق پس از آنکه به جزء شهید مصطفی بدرالدین همه افراد حاضر در نشست آنجا را ترک کردند، صدای انفجارمهیبی در محل شنیده شد». بر اساس این گزارش، در حالی که او همچنان در حیاط ساختمان بود، محل مذکور مورد اصابت یک موشک بسیار پیشرفته قرار گرفت. این موشک که شبیه «بمب خلأ» عمل می‌کند، به انفجار احشاء داخلی موجودات نزدیک منجر می‌شود بدون اینکه ترکشی به بدن آن‌ها اصابت کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: