شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۹۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛۱۴ مِی ۲۰۱۶
اسپوتنیک- موضع پوتین درباره سامانه موشکی «ناتو»

رئیس‌جمهور روسیه، بهانه غرب برای استقرار سامانه سپر موشکی برای مقابله با تهدید هسته‌ای ایران را زیر سؤال برده و مورد انتقاد قرار داده است. ولادیمیر پوتین اظهار داشته: «سامانه سپر موشکی در رومانی به بهانه‌ای قدیمی مستقر شده است، به گونه ای که همه علناً اعلام کردند، سپر موشکی برای شرکای غرب در اروپا و برای جلوگیری از تهدید هسته‌ای از طرف ایران ضروری است». وی در ادامه تأکید کرد تهدیدی هسته‌ای از طرف ایران وجود ندارد. پوتین افزوده: «تهدیدات هسته‌ای ایران که از آن سخن گفته می‌شود، کجاست؟ چنین چیزی وجود ندارد. آمریکا خودش با ایران توافقنامه امضا کرد و یکی از طرف‌های پیشگام برای این توافق بود».

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛۱۴ مِی ۲۰۱۶بلومبرگ- آمادگی دولت آلمان برای دعوت از روحانی

منابع آگاه می‌گویند، دولت آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، آماده است حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران را با وجود عصبانیت احتمالی اسرائیل به برلین دعوت کند. در حالی که وزارت خارجه آلمان با انجام این دعوت موافق است، دولت این کشور به دلیل مخالفت‌های برخی از اعضای حزب مرکل تا کنون از انجام این کار خودداری کرده است. مخالفان می‌گویند، دعوت از رئیس جمهور ایران ممکن است به رژیم اسرائیل که متحد آلمان است، پیام اشتباه بفرستد. مطابق این گزارش، دولت آلمان، اکنون در حال انجام بررسی‌های لازم برای دعوت از روحانی است؛ هرچند هنوز تاریخی برای سفر احتمالی روحانی تعیین نشده است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛۱۴ مِی ۲۰۱۶هیل- طرح جدید تحریمی کنگره آمریکا علیه ایران

جان راتکلیف، نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، طرحی را که خواستار تحریم‌ ایران به بهانه حملات سایبری است، به کمیته‌های متبوع این مجلس ارائه کرد. طرح راتکلیف با عنوان «قانون تحریم سایبری ایران، ۲۰۱۶»، دولت آمریکا را به اقدام بر اساس یک فرمان اجرایی رئیس‌جمهوری آمریکا و اعمال تحریم علیه ایران ملزم می‌کند. فرمان اجرایی که اوباما در آوریل سال ۲۰۱۵ صادر کرده، به وزارت خزانه‌داری آمریکا اجازه می‌دهد نفرات و سازمان‌های فعال در حملات سایبری علیه دولت آمریکا را تحریم کند. راتکلیف در این زمینه گفته: «خطرات ناشی از توانمندی‌های پیشرفته و روزافزون ایران در سال‌های گذشته افزایش یافته است و ما باید این تهدید‌ها را جدی بگیریم».

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛۱۴ مِی ۲۰۱۶رای الیوم- جان کری به عربستان می‌رود

وزیر خارجه آمریکا روز جمعه واشنگتن را به مقصد عربستان با هدف از سرگیری هفته‌ای از تلاش دیپلماتیک برای پایان دادن به درگیری سوریه و بحران لیبی ترک کرد. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که کری در این سفر با مقامات ارشد عربستان دیدار خواهد کرد و روز دوشنبه عربستان را به مقصد وین به منظور مشارکت در نشست بین‌المللی درباره دو بحران سوریه و لیبی ترک خواهد کرد. کری چهارشنبه نیز برای حضور در نشست‌های وزیران خارجه ناتو عازم بروکسل خواهد شد تا درباره چالش‌های فراروی هم‌پیمانان غربی آمریکا به مذاکره بپردازد. کربی افزود: «وزیر خارجه آمریکا و همتای ایتالیایی‌اش در نشست مربوط به بحران لیبی شرکت خواهند کرد».

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: