شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۹۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۹
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛۱۵ مِی ۲۰۱۶پولیتیکو- آمریکا: ایران هنوز تحریم است

وزیر خزانه‌داری آمریکا مدعی شده، ایران همچنان تحریم است و شرکت‌های آمریکایی نیز همچنان با منع همکاری بازرگانی با ایران مواجهند. جک لو اظهار داشته: «تحریم‌های هسته‌ای در روز اجرای برجام برداشته شد، زیرا ایران پیروی کرد و ما نیز پیروی کردیم. وقتی ما توافقی انجام می‌دهیم، به آن عمل می‌کنیم. ما به اطراف جهان رفته‌ایم تا این مسأله را روشن سازیم که چه تحریم‌هایی برداشته شده و چه مبادلاتی مجاز است... این وظیفه ماست که اطمینان حاصل کنیم، آن‌ها (شرکت‌ها) درک کنند خطرات احتمالی مربوط به تحریم‌ها کدام موارد هست یا نیست... روشن است که ایران همچنان تحت تحریم‌هایی به علل دیگر قرار دارد».

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛۱۵ مِی ۲۰۱۶دی ولت- داعش برای جام ملت‌های اروپا آماده می‌شود!

مدیر پلیس اروپادرباره این احتمال که اماکن عمومی به اهدافی جذاب برای تروریست‌ها در بازی‌های جام ملت‌های اروپا تبدیل شود، ابراز نگرانی کرد. به گفته وی، مقامات ذیربط در نهادهای پلیسی اروپا، خود را آماده می‌کنند تا در صورت بروز حملاتی مانند حملات سال ۲۰۱۵ در پاریس و ۲۰۱۶ در بروکسل، اوضاع را مهار کنند. رین‌رایت اظهار داشت، اینکه اماکنی مانند کافه‌ها، رستوران‌ها یا سالن‌های کنسرت، ممکن است به راحتی آماج تروریست‌ها قرار گیرد، بسیار تکان دهنده است. پیش بینی می‌شود از دهم ژوئن تا دهم ژوئیه سال جاری، نزدیک به دو میلیون و پانصد هزار هوادار ورزش فوتبال از نزدیک شاهد رقابت‌های جام ملت‌های اروپا باشند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛۱۵ مِی ۲۰۱۶ایندیپندنت- سرِ خوک، هدیه معترضان به «مرکل»

پلیس آلمان می‌گوید یک کله خوک را که پیامی «توهین آمیز» خطاب به آنگلا مرکل روی آن نوشته شده بود، در دفتر صدر اعظم آلمان در شهر استرالسند در شمال شرق آلمان پیدا کرده است. منابع پلیس آلمان از ارائه اطلاعات بیشتری در این زمینه خودداری و فقط اعلام کرده‌اند که تحقیقات در این زمینه آغاز شده است. محبوبیت مرکل در نتیجه سیاست‌های لیبرالی‌اش در خصوص مهاجرت کاهش یافته است. سال گذشته بیش از یک میلیون نفر وارد اروپا شدند که عمدتاً به دنبال اقامت نهایی در آلمان بودند؛ مساله‌ای که نگرانی‌هایی را درباره چگونگی ادغام آن‌ها در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا برانگیخته است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛۱۵ مِی ۲۰۱۶اینترفاکس- درگیری پلیس با نیروهای وابسته به داعش در روسیه

در درگیری مسلحانه نیروهای ویژه پلیس روسیه با تروریست‌های داعش در جمهوری خودمختار داغستان، ۶ نفر از طرفین کشته شدند. در تبادل آتش میان نیروهای ویژه پلیس و تروریست‌های داغستان که به تازگی با داعش اعلام بیعت کرده‌اند، ۴ تروریست و ۲ نیروی امنیتی کشته شده‌اند. داعشی‌های داغستان ۲ ماه پیش هم در یک حمله تروریستی، با انفجار یک بمب رد کنار ۲ خودروی پلیس، یک افسر را کشته بودند. امروز پس از آنکه نیروهای پلیس روسیه از مرگ هم‌قطار گروگان خود به دست داعشی‌ها در شهر «دربنت» خبردار شدند، به آپارتمان محل تجمع آن‌ها حمله کردند و درگیری مسلحانه در گرفت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: