جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۹۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛۱۷ مِی ۲۰۱۶
هندو- هند در پی پرداخت بدهی خود به ایران است

در حالی که یک هفته به سفر تاریخی نارندا مودی، نخست‌وزیر هند به تهران باقی مانده است، مقامات هندی سخت در تلاش هستند تا ۶.۵ میلیارد دلار بدهی نفتی خود به ایران را بپردازند. یک مقام وزارت نفت هند می‌گوید، تلاش‌های هند به دلیل بی‌میلی بانک‌های اروپایی برای انجام این پروسه تاکنون بی‌نتیجه مانده است. وی افزود: «ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا در این هفته به توافق برسیم و سخت مایل هستیم که قبل از سفر مهم نخست وزیر به تهران، حداقل بخشی از پول ایران را پرداخت کنیم». با وجود اینکه چندین بانک اروپایی برای انجام این تراکنش‌ها شناسایی شده‌اند، هنوز موانعی وجود دارد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛۱۷ مِی ۲۰۱۶رویترز- حمایت گسترده فرانسوی‌ها از تظاهرات ضد دولتی

نتایج یک نظرسنجی در فرانسه از حمایت اکثر فرانسوی‌ها از تظاهرات گسترده جاری در این کشور در مخالفت با اصلاح قانون کار توسط حزب حاکم حکایت دارد. دولت فرانسه پس از آنکه هفته گذشته با استناد به یک بند به ندرت مورد استفاده قرار گرفته قانون اساسی، سعی در تصویب لایحه‌ای برای اصلاح قانون کار در مجلس کرد، با اعتصاب‌ها و موج جدیدی از اعتراضات روبه رو شد. بنا بر نظرسنجی مؤسسه «ب.و.ا» از ۱۱۶۰ فرانسوی، حدود ۵۴ درصد از پرسش شوندگان حمایت خود را از اعتراضات علیه قانون آزادسازی بازار کار خشک و انعطاف ناپذیر فرانسه اعلام کرده و ۴۵ درصد مخالفت خود را ابراز داشتند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛۱۷ مِی ۲۰۱۶سی بی اس نیوز- گیتس: دیدگاه اوباما درباره ایران نادرست بود

رابرت گیتس، وزیر دفاع پیشین آمریکا گفته: «همواره این باور را داشته‌ام که دیدگاه اوباما مبنی بر اینکه توافق هسته‌ای می‌تواند ایران را تغییر دهد، دیدگاهی نادرست بود». از سوی دیگر، گیتس در خصوص اتهام‌های وارده به بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره توافق با ایران و فریب جامعه گفت: «به گمان من، برخی از چیزهایی که کاخ سفید اعتقاد داشت مبنی بر اینکه برداشته شدن تحریم‌ها می‌تواند در طول زمان حکومت ایران را وادار به تغییر رویه کند و بتوانیم بگوییم به کشوری "عادی" تبدیل شود، دیدگاهی نادرست بود». رودز گفته بود، دولت اوباما با فریبکاری، برای برجام جلب حمایت کرده است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛۱۷ مِی ۲۰۱۶الیوم السابع- داعش قصر پادشاه آشور را تخریب کرد

منابع خبری از تخریب یک اثر تاریخی دیگر در موصل عراق به دست گروه تروریستی داعش خبر دادند. این گروه در تازه‌ترین اقدام خود در از بین بردن میراث فرهنگی و تاریخی عراق، درگاه تاریخی «مسقی» و قصر پادشاه آشور را در این کشور تخریب کرده است. تصاویر منتشر شده توسط این گروه تروریستی مربوط به تخریب آثار تاریخی نینوا در استان موصل، نشان از تخریب قصر پادشاه سنحاریب آشوری و دیوارهای آن و دروازه تاریخی مسقی دارد. سابقه تاریخی این دروازه به قرن هفتم قبل از میلاد باز می‌گردد. این اثر درگاه قصر شاه سنحاریب امپراطور آشور بوده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: