شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۹۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
تایمز اسرائیل- آمریکا: تحریم‌های مربوط به تروریسم همچنان باقی است

جک لو، وزیر خزانه‌داری آمریکا با بیان اینکه آمریکا اقداماتی را که متعهد به انجام آن‌ها بود، انجام داده و تحریم‌های اتمی را برداشته، افزوده: «ایران باید درک کند که تحریم‌های مرتبط با موضوع تروریسم و دیگر مسائل، همچنان به قوت خود باقی است». وی اظهار داشته: «زمانی که ایران اقداماتی را که باید انجام می‌داد، انجام داد. ما هم اقداماتی را که متعهد به انجام آن‌ها بودیم انجام دادیم و تحریم‌های اتمی را رفع کردیم. این موضوع ضروری است که ما درباره آنچه می‌گوییم شفاف باشیم». وی گفته آمریکا در پی اطمینان یافتن از این امر است که در مبادلات ایران با بانک‌های غیرآمریکایی، مانعی نباشد.

رویترز- ناامیدی کشورهای اروپایی از براندازی اسد

شکست دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در متقاعد کردن مسکو به عزل بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه، باعث سرخوردگی کشورهای اروپایی شده است. رویترز این خبر را از قول برخی دیپلمات‌ها گزارش داده و می‌نویسد، کشورهای اروپایی به همین دلیل احساس می‌کنند از تلاش‌ها برای خاتمه دادن به جنگ پنج ساله سوریه کنار گذاشته و نادیده انگاشته شده‌اند. برخی از دیپلمات‌ها و تحلیلگران مورد استناد رویترز هم گفته‌اند که ممکن است آمریکا در تعبیر میزان میل روسیه به نگاه داشتن بشار اسد در قدرت، دچار اشتباه شده باشد. این در حالی است که قدرت‌های بین‌المللی برای بحث در سوریه در وین گرد آمده‌اند.

خبرگزاری فرانسه- داعش نیمی از سرزمین‌های خود را از دست داده است

در حالی که وزارت دفاع آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که تروریست‌های داعش ۴۰ درصد اراضی اشغال شده در عراق را از دست داده‌اند، تازه‌ترین برآورد پنتاگون نشان می‌دهد که داعش حدود نیمی از سرزمین‌های اشغالی در عراق را از دست داده است. پنتاگون پیش از این نیز اعلام کرده بود که داعش ۱۰ درصد اراضی اشغالی در سوریه را از دست داده و دیگر کنترلی بر این مناطق ندارد. سخنگوی پنتاگون گفته: «رقم درست در عراق، هم اکنون ۴۵ درصد سرزمین‌هایی که زمانی داعش در تصرف داشته، باز پس گرفته شده است. این رقم در سوریه نیز چیزی بین ۱۶ تا ۲۰ درصد است».

دیلی میل- لابی نخست‌وزیر انگلیس برای ماندن در اتحادیه اروپا

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلستان ضمن توافقاتی با شرکت‌ها و صنایع بزرگ این کشور سعی در بزرگنمایی تأثیر خروج این کشور از اتحادیه اروپا را داشته است. نامه‌هایی میان کامرون و شرکت‌های بزرگ بریتانیا رد و بدل شده تا با توافق میان این دو، به روش ترساندن مردم انگلستان، آن‌ها را برای ماندن در اتحادیه اروپا تشویق کنند. کامرون از ۵۰۰ شرکت بریتانیایی درخواست کرده است در گزارش سالیانه خود نسبت به خروج از اتحادیه اروپا هشدار بدهند. دولت کامرون درباره این اسناد منتشر شده هیچ توضیحی نداد ولی تعدادی از نمایندگان مخالف کامرون گفتند که وی باید به مسائل مهمی در این زمینه پاسخ دهد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: