پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۹۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱
پیگیری روز
معاون اول قوه قضاییه گفت: دیدار فائزه هاشمی با یکی از اعضای فرقه بهاییت زشت و قبیح بوده است. حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سئوالی درباره برخورد قوه قضائیه با فائزه هاشمی در راستای دیدار اخیرش با یکی از اعضای فرقه بهائیت گفت: کار فائزه هاشمی زشت و قبیح بود و با آن طبق قانون برخورد می‌شود. اژه ای افزود: تا جایی که رصد کردم بسیاری از مردم و علما و شخصیت‌ها این کار را تقبیح کردند و زشت تر از آن، این بود که حتی پدرشان هم سفارش کردند، اما او عذرخواهی نکرد. وی ادامه داد: دستگاه قضایی هر جرمی را که اتفاق بیفتد به طور مقتضی دنبال می‌کند و بر اساس قانون با او رفتار می‌شود.

گفتنی است هفته گذشته فائزه هاشمی دختر هاشمی رفسنجانی، به دیدار یکی از سران فرقه بهاییت که از زندان به مرخصی آمده، رفته بود. این دیدار اعتراضات بسیاری را برانگیخت و منتقدان خواستار پیگیری قضایی آن شده بودند. همچنین برخی از روحانیون و علما نیز به این موضوع اعتراض کردند. از جمله آیت الله مکارم شیرازی که در این خصوص گفته بود: بنده به سهم خود اینگونه کارها را شدیدا محکوم می کنم و معتقدم این جرم از نظر شرعی قابل تعقیب است، زیرا تقویت دشمنان اسلام و دشمنان نظام از نظر شرعی جرم محسوب می شود و می توان مجرم را تعقیب کرد.

پیش تر رئیس دستگاه قضا نیز با ابراز تاسف از برخی هنجارشکنی ها گفت: در کشوری که منتسب به امام زمان(عج) است دفاع از بهائیت هیچ معنایی ندارد؛ بهائیت مجعول و ساخته شده دست اجانب و استعمارگران است. وی با تاکید بر اینکه در جمهوری اسلامی ایران هیچ کس به دلیل عقیده به زندان نمی رود و این موضوع دروغ رسانه های غربی است، افزود: متاسفانه برخی ها با ادعای دین مداری اقداماتی برخلاف امنیت کشور انجام می دهند. رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: کسانی که منتسب به روحانیت و مسئولان نظام هستند باید بیش از دیگران از هنجارشکنی پرهیز و از چنین کارهایی شرم کنند و بدانند که اگر این هنجارشکنی ها منجر به عناوین مجرمانه شود به شدت و بدون ملاحظه نسبت ها با آنان برخورد می کنیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: