جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۹۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛۱۹ مِی ۲۰۱۶
اسکای نیوز- تهدید جدید سعودی‌ها علیه سوریه

عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی طی سخنانی گفت در صورتی که بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه با خواسته‌های آتش‌بس در این کشور همراهی نکند، باید به فکر گزینه‌های جایگزین باشیم. جبیر، علاوه بر این، با تلاش برای متهم کردن دولت سوریه گفت: «انتخاب اینکه به سمت طرح جایگزین حرکت شود و انتخاب اینکه حمایت نظامی (از معارضان) افزایش پیدا کند، کاملاً با حکومت بشار اسد است. اگر آن‌ها به معاهدات جامعه بین المللی عمل نکنند، ما مجبور می‌شویم اقدامات دیگری که می‌توانیم انجام دهیم را بررسی کنیم». وزیر خارجه سعودی همچنین اظهار داشته: «ما اعتقاد داریم که باید خیلی وقت پیش به سمت طرح جایگزین حرکت می‌کردیم».

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛۱۹ مِی ۲۰۱۶ایتارتاس- واگذاری کامل نیروگاه بوشهر به ایران

شرکت «روس اتم» اعلام کرد حقوق بهره‌برداری از اولین بلوک انرژی نیروگاه بوشهر، به طور کامل به ایران منتقل شد و این کشور مجوز بهره‌برداری صنعتی آن را دریافت کرد. یک منبع در روس اتم ضمن بیان این مطلب، افزوده است: «پروژه ساخت اولین بلوک تولید انرژی اتمی در ایران و خاور میانه پایان یافت و بدین ترتیب دیروز رسماً پروژه ساخت آن به پایان رسید». واحد نیروگاه بوشهر سپتامبر سال ۲۰۱۳ برای بهره برداری تحت ضمانت به تهران تحویل داده شد و اوت سال ۲۰۱۵ پروتکل پذیرش نهایی آن نیز امضا شد. آوریل سال جاری، سازمان تولید و توسعه انرژی اتمی ایران مجوز بهره‌برداری از نیروگاه بوشهر را دریافت کرد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛۱۹ مِی ۲۰۱۶تلگراف- رهگیری هواپیماهای روسی توسط جنگنده انگلیسی


جنگنده «رافائل» نیروی هوایی انگلیس حین گشت‌زنی هوایی نزدیک مرز استونی روز سه شنبه دو فروند «سوخو -۲۷ فلانکر» روسیه همراه با یک هواپیمای تجسسی «ایلوشین -۲۰ Coot-A» این کشور را در شمال استونی شناسایی و رهگیری کردند. هواپیماهای روسی در حال پرواز در مسیرهای بین‌المللی در شمال و غرب مرزهای استونی بودند. تلگراف از عدم تماس جنگنده‌های روسی با برج مراقبت و رد و بدل شدن کدهای شناسایی از سوی خلبانان روسی خبر داد. این در حالی است که خلبان سرگروه جنگنده‌های رافائل انگلیس بر آماده بودن هواپیماهای حاضر در گروه خود برای مقابله با هر رویدادی اشاره کرد.  

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛۱۹ مِی ۲۰۱۶آناتولی- وعده استعفای وزیر خارجه ترکیه

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه،‌ خطاب به همتای روسی خود، سرگئی لاوروف، گفت: «اگر شما در رابطه با کمک آنکارا به گروه تروریستی داعش تنها یک دلیل و مدرک داشته باشید، من آماده‌ام از سمت خود استعفا دهم». چاووش اوغلو این سخنان را روز سه‌شنبه در نشست بین‌المللی حمایت از سوریه در وین، پایتخت اتریش که به ریاست مشترک آمریکا و روسیه برگزار شد، ایراد کرد. چاووش‌ اوغلو خطاب به لاوروف گفت: «شما یک دیپلمات جدی و باتجربه‌تر از ما هستید؛ نباید چنین ادعا‌های بیهوده و بی‌اساسی را باور کنید. رئیس‌جمهور ترکیه به وضوح اعلام کرد که این خبر بی اساس است».

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: