جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۹۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
پیگیری روز
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری امروز خود درباره راهکار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برابر لغو کنسرت‌های موسیقی اظهار کرد: این اتفاق برای ما هم خوشایند نیست و مسئولان ارشد هم اظهار ناخرسندی کردند. در این باره وزارت ارشاد متولی اصلی و مجوزهای اصلی را صادر می‌کند و مسئله اینجاست که وقتی اثری مجوز می‌گیرد باید اجرا شود.

او با تأکید بر اینکه مجوزهای ارشاد برای اجرا صادر می‌شوند نه برای لغو افزود: اگر قرار باشد مجوزها توسط برخی نهادهای دیگر لغو شوند، صادر نشود بهتر است. باید ساختار این موضوع را مشخص کنیم که کدام نهاد در این باره تصمیم گیرنده‌ است و اگر نهاد حاکمیتی تصمیم می‌گیرد باید تا آخرین لحظه مجوزش اعتبار داشته باشد. البته سایر نهادها هم باید به وظایف خود عمل کنند ولی نه به این شکل که براساس برداشت‌ها و سلیقه خود رفتار کنند.

نوش‌آبادی ادامه داد: وقتی در یک استان شورای تأمین، فرمانداری و نیروی انتظامی مجوزهای لازم را صادر و برای برگزاری کنسرت اعلام آمادگی می‌کنند اما در آخرین لحظه مجوز قانونی توسط نهاد دیگری لغو می‌شود برای همه سوال‌برانگیز و ناخوشایند است و اگر دلیلی وجود دارد باید ارائه شود تا مسئولان ذی‌ربط آگاه باشند.

وی با تأکید بر اینکه بسیای از این اتفاقات در مجرای طبیعی نیست و خلاف عرف است، گفت: البته هنرمندان ما صبور هستند ولی مداخلات بیش از حد مشکلاتی را پیش می‌آورد که باعث می‌شود موسیقی ما در این مدت روزهای سختی را پشت سر بگذارد. اکنون فضایی آکنده از اضطراب و بدبینی در جامعه ایجاد شده و این به صلاح کشور نیست.

نباید تسویه‌حساب‌های جناحی و سیاسی در عرصه هنر رخ دهد، چرا باید برای لغو یک کنسرت در یک شهرستان کوچک که آن هم ناشی از کم لطفی دوستان در برخی دستگاه‌هاست این چنین هزینه دهیم و در شرایطی که مشکلات ما را در سطح جهان با مذاکره حل می‌کنیم نتوانیم در داخل کشور این کار را انجام دهیم.

نوش آبادی در این باره یادآور شد که جلسات و مذاکراتی با برخی نهادهای موثر صورت گرفته و ابراز امیدواری کرد که با تفاهم بیشتر این مشکلات برطرف شوند، ضمن اینکه شیوه‌نامه اجرایی کنسرت‌ها هم که یک طرفه تنظیم شده بود و اشکالات زیادی داشت با تفاهمی تمام جوانب و شئونات در آن رعایت خواهد شد تا مداخله‌ای در وظایف نهادها صورت نگیرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: