پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۹۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶
واکنش روز
وکیل سیدحسین موسویان به ادعای یک روزنامه اصولگرا واکنش نشان داد. هوشنگ پوربابایی وکیل سید حسین موسویان در تکذیب ادعای روزنامه وطن امروز در مطلبی نوشت موکلش از دانشگاه پرینستون حقوق ماهیانه دریافت کرده و هیچ وجهی بجز حقوق مقرر دانشگاه به ایشان پرداخت نشده است.

وی در این یادداشت  نوشته است: دکتر حسین موسویان از نیمه سال ۱۳۸۸ در دانشگاه پرینستون آمریکا به عنوان محقق فعالیت تحقیقی خود را آغاز و از همان ابتدا و تا کنون -صرفا- از دانشگاه پرینستون حقوق ماهیانه دریافت کرده و هیچ وجهی به‌جز حقوق مقرر دانشگاه به ایشان پرداخت نشده است.

پوربابایی با اشاره به گزارش اخیر بنیاد پلاشر آمریکا (یک موسسه غیر دولتی در آمریکا که هدف و برنامه‌اش کاهش و نابودی سلاح‌های هسته‌ای در جهان است) که در آن به کمک ۷۰۰۰۰ دلاری این موسسه به دانشگاه پرینستون آمریکا در این خصوص اشاره شده، تاکید کرده است: بنیاد پلاشر به‌صورت صریح و روشن نوشته که ۷۰۰۰۰ دلار به دانشگاه پرینستون – و نه به دکتر موسویان- جهت حمایت از فعالیت نامبرده که سخنرانی‌ها و مقالاتشان ضد جنگ، صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای و جلوگیری از تحریم بوده، پرداخته است. گزارش بنیاد پلاشر صریحا اعلام می‌کند که این مبلغ به دانشگاه پرینستون پرداخت شده است.

وی افزوده است: تامین هزینه‌های دانشگاه‌های سراسر جهان علاوه بر اخذ شهریه از دانشجویان، دریافت کمک‌های مالی از مراکز خصوصی و دولتی برای پروژه‌های تحقیقاتی خود است که این مبالغ صرفا به مراکز علمی پرداخت شده و محققان یا مستخدمان غیر از آنچه که در قراردادشان ذکر شده، مبلغ دیگری دریافت نمی‌کنند.

این وکیل دادگستری در پایان با تکذیب مجدد مطالب منتشره در روزنامه وطن امروز حق تعقیب برابر قوانین برای موکل محفوظ خوانده است.

وطن امروز امروز با تیتر یک «حق التحریر» در گزارشی در این خصوص نوشته بود: این موسسه به دانشگاه پرینستون ۷۰ هزار دلار کمک مالی کرده است تا با این مبلغ از حسین موسویان، سخنگوی تیم مذاکره‌کننده حسن روحانی در دولت اصلاحات که هم‌اینک در این دانشگاه تدریس می‌کند، حمایت کند تا «تحلیل‌ها، انتشارات و مدیریت سیاست‌گذاری را در ارتباط با دیگر عناصر درگیر در مذاکره با ایران داشته باشد». در واقع این کمک مالی برای حمایت موسویان از توافق هسته‌ای اختصاص داده شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: