چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۹۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶
گروه طالبان، خبر کشته شدن ملا اختر منصور، رهبر خود در افغانستان را تأیید کرد. به نوشته خبرگزاری فرانسه، منابع بلندپایه طالبان افغانستان، کشته شدن ملا اختر منصور، سرکرده خود را در پی حمله یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی در پاکستان تأیید و اعلام کردند، شورای رهبری طالبان در حال حاضر برای تعیین جانشین وی تشکیل جلسه داده است. یک مقام بلندیه طالبان روز یکشنبه به این خبرگزاری گفته: «می‌توانم تأیید کنم که ملا منصور درگذشته است». مقام‌های طالبان در حال حاضر در کویته، بزرگترین شهر جنوب غرب پاکستان، برای تعیین جانشین وی تشکیل جلسه داده‌اند.

گفتنی است به دنبال حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در مناطق مرزی پاکستان که به کشته شدن ملا اختر منصور، سرکرده طالبان منجر شد، اسلام آباد این اقدام ارتش آمریکا را نقض حاکمیت این کشور خواند. پاکستان ضمن اعتراض به حملات آمریکا درون خاک پاکستان می‌گوید که واشنگتن، نواز شریف، نخست‌وزیر این کشور را از انجام این عملیات مطلع نکرده است. نواز شریف در لندن به خبرنگاران گفت: «این نقض حاکمیت پاکستان است». یک مقام آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود، گفت که آمریکا بعد از حمله، انجام این عملیات را به اسلام آباد اطلاع داده است. دولت پاکستان هنوز رسماً کشته شدن اختر منصور را نیز تأیید نکرده است.

گفته می‌شود قیوم ذاکر، از ارشدترین اعضای طالبان، سراج الدین حقانی، معاون این گروه و رهبر گروه حقانی، ملا شیرین وملا محمد یعقوب، فرزند ارشد ملا محمد عمر، از جانشینان احتمالی اختر منصور هستند. این در حالی است که برخی منابع ازجمله سخنگوی گروه انشعابی طالبان کشته شدن منصور را تائید کرده‌اند، اما برخی دیگر از اعضای این گروه گفته‌اند وی کشته نشده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: