جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۹۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛۲۳ مِی ۲۰۱۶
السفیر- سواحل مدیترانه، هدف جدید تروریست‌های داعش

احتمالاً داعش تصمیم دارد در فصل تابستان امسال، سناریوی کشتار سال گذشته خود در تونس را در سواحل کشورهای حوزه دریای مدیترانه، از جمله کشورهای اروپایی تکرار کند. بخش رسانه‌ای داعش در استان حمص سوریه نواری ویدئویی از یک واحد وابسته به خود را پخش کرد که نشان می دهد، عناصر مسلح داعش که به سلاح کلاشینکف مجهز هستند، سوار بر قایق‌های تندرو سرگرم انجام رزمایش‌های نظامی ویژه در دریاچه «قطنیه» نزدیک شهر حمص سوریه هستند. به این ترتیب، گردشگران تابستان امسال به ویژه در سواحل کشورهای فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، مغرب و ترکیه در معرض خطر قرار دارند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛۲۳ مِی ۲۰۱۶نیویورک تایمز- ترویج وهابیت توسط سعودی‌ها در کوزوو


پول‌های عربستان و افزایش نفوذ این کشور، کوزوو را به یک جامعه حاصلخیز برای رشد اسلام گرایی افراطی تبدیل کرده است. جمهوری خودمختار کوزوو اکنون خود را مانند بقیه اروپا در خطر اسلام‌گرایان افراطی می‌بیند. طی دو سال گذشته پلیس ۳۱۴ کوزوویی، از جمله دو بمب‌گذار انتحاری، ۴۴ زن و ۲۸ کودک، را شناسایی کرده است که برای پیوستن به داعش به خارج رفته‌اند. این میزان بیشترین تعداد در میان همه کشورهای اروپایی محسوب می‌شود. محققان در کوزوو می‌گویند که یک انجمن مخفی مذهبی که توسط عربستان سعودی و بعضی دیگر از کشورهای حاشیه خلیج فارس حمایت مالی می‌شود، این افراد را افراطی کرده و سپس به خدمت درمی‌آورند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛۲۳ مِی ۲۰۱۶واشنگتن پست- نارضایتی رأی‌دهندگان آمریکایی از ترامپ و کلینتون

بیشتر رأی‌دهندگان آمریکایی از هیلاری کلینتون، نامزد پیشتاز دموکرات‌ها و همین طور دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان، دل خوشی ندارند. یک نظرسنجی از ۸۲۹ رأی دهنده آمریکایی طی روزهای ۱۶ تا ۱۹ می، حاکی از آن است که اکثر شهروندان آمریکایی دیدگاه نامطلوبی نسبت به هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ دارند. نظرسنجی مشترک نشان می‌دهد، ۵۳ درصد رأی‌دهندگان آمریکایی دیدگاهی نامطلوب نسبت به کلینتون دارند. بیش از ۳۸ درصد مردم آمریکا نیز دیدگاه منفی نسبت به برنی ساندرز دیگر نامزد حزب دموکرات داشته‌اند. دیدگاه منفی و نامطلوب رأی‌دهندگان آمریکایی نسبت به ترامپ، بیش از ۶۰ درصد اعلام شده است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛۲۳ مِی ۲۰۱۶خبرگزاری فرانسه- نتانیاهو، طرح سازش فرانسه را رد کرد


بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل، امروز بار دیگر ضمن مخالفت با طرح فرانسه درباره برگزاری کنفرانس بین‌المللی جهت احیای مذاکرات به بن‌بست رسیده صلح با فلسطینیان، پیشنهاد کرد که به جای آن با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پاریس دیدار نماید. نتانیاهو در دیدار با مانوئل والس، همتای فرانسوی خود، اظهار داشت: «مذاکرات دوجانبه تنها راه پیشرفت در مذاکرات صلح است و فرانسه به جای برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح، می‌تواند گفت‌‌گوهای دوجانبه را در پاریس برگزار نماید». با این حال، والس گفته: «من دوست اسرائیل هستم و به بنیامین نتانیاهو می‌گویم که هدف من، تحقق صلح و سازش بین طرفین فلسطینی و اسرائیلی است».

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: