پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۹۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۷
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۷ جولای ۲۰۱۶گاردین- توافق آمریکا و روسیه برای هماهنگی بیشتر در سوریه

آمریکا و روسیه به طور مشترک اقدام به محکوم کردن واقعه تروریستی اخیر فرانسه کرده و جنگ در سوریه را به عنوان عامل تشدید کننده تروریسم جهانی مورد اشاره قرار داده‌اند. جان کری، وزیر خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف، همتای روس وی، دیدار خود در مسکو را با یک دقیقه سکوت به احترام جان باختگان حادثه تروریستی نیس آغاز کردند. این دو همچنین در دیدار خود بر ضرورت یافتن هرچه سریع‌تر راه حلی برای پایان دادن به بحران پنج ساله سوریه تأکید کردند تا از این طریق، جلوی وقوع حملات تروریستی بیشتر در مناطق مختلف جهان گرفته شود.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۷ جولای ۲۰۱۶تایم- طرح توهین‌آمیز سیاستمدار آمریکایی علیه مسلمانان

نیوت گینگریچ، رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا و از جمله سیاستمداران افراطی این کشور، خواستار آن شده که از همه مسلمانان آمریکا، آزمون اعتقاد به شریعت اسلامی گرفته شود و در صورت اعتقاد آن‌ها به قوانین شریعت، می‌بایست از خاک ایالات متحده اخراج شوند. گینگریچ اظهار داشته: «بگذارید تا جایی که می‌توانم رک و صریح صحبت کنم. تمدن غربی در یک جنگ به سر می‌برد. ما باید به صراحت هر که با پیشینه اسلامی اینجا حضور دارد، بیازماییم و اگر به شریعت اعتقاد داشته باشند، اخراج شوند». وی در ادامه مدعی شده قوانین شریعت اسلام، با تمدن غربی ناسازگار است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۷ جولای ۲۰۱۶رویترز- ترزا می: فعلاً «ماده ۵۰» را اجرا نمی‌کنیم

ترزا می‌، نخست وزیر جدید انگلیس، روز جمعه اظهار داشت تا زمانی که در داخل انگلیس درباره یک «رویکرد انگلیسی» نسبت به موضوع خروج از اتحادیه اروپا توافق حاصل نشود، دولت وی اقدام به فعال کردن «ماده ۵۰» که به خروج رسمی این کشور از اتحادیه اروپا اختصاص دارد، نخواهد کرد. وی که این سخنان را پس از دیدار با نیکولا استرجون، نخست وزیر اسکاتلند بیان کرد، اظهار داشت که تلاش دارد بهترین توافق را که تضمین کننده منافع کل کشور باشد، به دست بیاورد. اسکاتلند به عنوان بخشی از پادشاهی متحده، خواستار باقی ماندن در چارچوب اتحادیه اروپاست.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۷ جولای ۲۰۱۶خبرگزاری فرانسه- بزرگترین ناو فرانسه، در راه مبارزه با داعش

در واکنش به حمله تروریستی پنجشنبه شب در شهر نیس که به کشته شدن حداقل ۸۴ نفر منجر شد، رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد ناو «شارل دوگل» را برای جنگ با داعش به خاورمیانه اعزام می‌کند. پیش از حملات نیس نیز دولت فرانسه اعلام کرده بود که ناو شارل دو گل را به خاورمیانه اعزام می‌کند. احتمالا حمله تروریستی شب گذشته باعث تسریع در اعزام این ناو به خاورمیانه خواهد شد. فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه بعد از وقوع حمله در نیس در اظهاراتی قول داد که عملیاتهای علیه داعش در سوریه و عراق را افزایش می‌دهد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: