پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۰۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۰
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۰ جولای ۲۰۱۶رویترز- تأیید پایبندی ایران به «برجام» در شورای امنیت

سازمان ملل متحد در جلسه دوشنبه شب خود برای بررسی اجرای «برجام» در شورای امنیت، با تأیید پایبندی ایران به بخش مربوط به موشک‌های بالستیک در قطعنامه ۲۲۳۱، از تهران خواست از پرتاب این موشک‌ها به عنوان اقدامی که می‌تواند بالقوه تنش را در منطقه افزایش دهد، خودداری کند. «جفری فلتمن» معاون «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل، اعلام کرد دبیرخانه این سازمان تاکنون هیچ اطلاعاتی دال بر دریافت، خرید یا صادرات مواد یا تجهیزات مربوط به موشک‌های بالستیک از سوی ایران که با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت مغایرت داشته باشد، دریافت نکرده است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۰ جولای ۲۰۱۶تایمز اسرائیل- طرح جدید سناتورهای آمریکایی علیه ایران

سناتور بن کاردین از ایالت مریلند و چارلز شومر از نیویورک و دوازده نفر دیگر، طرح تمدید قانون تحریم‌های ایران مربوط به سال ۱۹۹۶ را که در پایان امسال منقضی می‌شود ارائه دادند. کاردین عضو ارشد کمیته روابط خارجی مجلس سنا و شومر رئیس کمیته سیاستگذاری حزب دموکرات در سناست. اعضای کنگره به اتفاق آرا در سال ۱۹۹۶ قانون جلوگیری از سرمایه گذاری بزرگ خارجی در بخش انرژی ایران را با هدف مانع شدن از توانایی رژیم ایران برای حمایت مالی از تروریسم بین المللی، گسترش هسته‌ای و گسترش موشکی تصویب کردند. از آن زمان، کنگره چندین بار این لایحه را تمدید کرده است. 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۰ جولای ۲۰۱۶النشره- تأکید وزیر خارجه سعودی بر ادعاهای همیشگی درباره سوریه

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی، ضمن تکرار ادعاهای پیشین درباره سوریه، بر حمایت کشورش از معارضان سوری به اصطلاح «میانه‌رو» تأکید کرد. الجبیر مدعی شد، روسیه تضمین‌هایی برای حل بحران سوریه داده ولی «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه به آن‌ها پایبند نبوده است. وزیر خارجه سعودی طی کنفرانس خبری مشترک با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل، بر ادامه همکاری کشورش با اتحادیه اروپا برای مقابله با چالش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای تأکید کرد. الجبیر بر عزم عربستان سعودی بر حمایت مستمر از معارضان سوری و نیز جنگ علیه داعش تأکید کرد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۰ جولای ۲۰۱۶آناتولی- اردوغان: فردا خبر مهمی را اعلام می‌کنم

چهار روز پس از وقوع کودتا در ترکیه، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور اظهار داشت که روز چهارشنبه خبر مهمی را به مردم اعلام کرده و اختلافات با کشورهای همسایه را کنار خواهد گذاشت. اردوغان طی سخنرانی در جمع هوادارانش در استانبول اعلام کرد دولت ترکیه فردا (چهارشنبه) تصمیم مهمی را برای کنار گذاشتن اختلافات با همسایگان خواهد گرفت. وی اظهار داشت: «ما هرطوری که شده به این روند غلبه خواهیم کرد. دولت ما در حال آماده‌سازی مهمی است و جلسه شورای امنیت ملی را روز چهارشنبه تشکیل خواهیم داد. بعد از آن جلسه، تصمیم مهمی را اعلام می‌کنیم». 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: