جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۰۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
با وجود اینکه دولت ترکیه برخی حملات سایبری را متوجه وبسایت ویکی لیکس کرد، این سایت اولین بخش از ۳۰۰ هزار ایمیل وعده داده شده دولتی مربوط به سرورهای داخلی حزب عدالت و توسعه و هزاران فایل پیوست شده در آن‌ها را در پاسخ به اقدامات آنکارا بعد از ماجرای کودتا منتشر کرد. رأس ساعت ۱۱ شب گذشته، تعداد دقیق ۲۹۴ هزار و ۵۴۸ ایمیل داخلی مربوط به حزب عدالت و توسعه ترکیه از سوی وب سایت ویکی لیکس منتشر شده و اکنون به شکل عمومی قابل دسترسی است.

وب سایت ویکی لیکس در پیامی که به همین منظور منتشر کرده، نوشته است: ویکی لیکس در پاسخ به اقدامات پاکسازی صورت گرفته در حکومت ترکیه بعد از کودتا، اقدام به انتشار اسناد وعده داده شده کرد. این نهاد همچنین تأکید نمود، نه مخالف حکومت ترکیه است و نه موافق آن، بلکه «در خدمت حقیقت» است و بیان کرده: «ما منابع و محتوای منتشره را کاملاً بررسی و تأیید کرده‌ایم و منبع مورد نظر ما هیچ ارتباطی با کودتای ترکیه ندارد». 

ویکی لیکس اشاره کرده که انتشار این حدود ۳۰۰ هزار ایمیل و هزاران فایل پیوست شده در آنها، تنها بخش اول از سری انتشار اسناد مربوط به ترکیه است. همه ایمیل‌های منتشر از سوی این نهاد مربوط به دامنه akparti.org.tr می‌باشد که دامنه اصلی دولت فعلی ترکیه است و بازه زمانی آن از سال ۲۰۱۰ تا ۶ جولای ۲۰۱۶ یعنی یک هفته قبل از کودتاست. ویکی لیکس اذعان کرده که ایمیل‌های مرتبط با این دامنه اغلب مربوط به ارتباطات حکومت ترکیه با سایر کشورهای جهان بوده و کمتر در بر دارنده اطلاعات و اسناد سری است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: