پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۰۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۱ جولای ۲۰۱۶خبرگزاری فرانسه- تمدید شش ماهه حالت فوق‌العاده در فرانسه

در پی کشته شدن ده‌ها تن در هفته گذشته در نیس، مجلس ملی فرانسه در اولین ساعات روز چهارشنبه به تمدید شش ماهه حالت فوق العاده در کشور رأی مثبت داد. پس از حملات هماهنگ و زنجیره‌ای نوامبر گذشته در پاریس، در فرانسه حالت فوق العاده اعلام شد و روز چهارشنبه با تمدید شش ماهه، این حالت تا پایان ژانویه ۲۰۱۷ بر فرانسه حاکم خواهد بود. نهایی شدن این مصوبه مجلس ملی، مستلزم تصویب آن در سنای فرانسه است. فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه، روز سه شنبه از آمادگی خود برای تمدید شش ماهه حالت فوق العاده در کشور خبر داده بود.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۱ جولای ۲۰۱۶وال استریت ژورنال- ادعای اختلاف‌نظر اعضای شورای امنیت درباره ایران

با توجه به وجود الفاظی چون «تقاضا» و نه «درخواست آمرانه» در قطعنامه شورای امنیت که بر اساس آن از ایران خواسته شده از فعالیت‌هایی چون آزمایش موشک‌های بالستیک خودداری کند، در این شورا درباره اینکه آیا ایران در برجام تخلف کرده است یا خیر، اختلاف‌نظر وجود دارد. دبیرکل سازمان ملل متحد از یک سو از ایران به خاطر پایبندی به تعهدات هسته‌ایش ستایش کرد و از سوی دیگر، فعالیت‌های غیرمرتبط به موضع اتمی را آسیبی بر روح توافق هسته‌ای نام نهاد. سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد نیز در نشست شورای امنیت این سازمان گفت که برجام تمامی مشکلات با ایران را حل نکرده است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۱ جولای ۲۰۱۶رویترز- کره شمالی، موشک جدید آزمایش کرد

کره جنوبی اعلام کرد پیونگ یانگ صبح سه شنبه به وقت محلی، سه موشک بالستیک را در دریای ژاپن، بخش غربی اقیانوس آرام شلیک کرد. در بیانیه ستاد مشترک ارتش کره جنوبی آمده است، این موشک‌ها که از شهر ساحلی هوانگجو در غرب کره شمالی شلیک شده بود، موفق به طی مسافتی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر شد. این بیانیه می‌افزاید که این موشک‌ها که احتمالاً از نوع اسکاد بوده است، توان هدف قرار دادن خاک کره جنوبی را دارد. آزمایش موشکی کره شمالی در شرایطی صورت گرفته است که این کشور هفته پیش تهدید کرده بود، به استقرار سامانه آمریکایی تاد در کره جنوبی واکنش نشان خواهد داد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۱ جولای ۲۰۱۶واشنگتن اگزمینر- ادامه تلاش برای جلوگیری از فروش «بوئینگ» به ایران

یک نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا خواستار جلوگیری از فروش هواپیماهای بوئینگ به ایران شده است. پیتر روسکام اظهار داشته: «آمریکا باید مانع فروش آن دسته از محصولات بوئینگ و سایر شرکت‌ها به ایران شود که این کشور می‌تواند از آنها بهره برداری تسلیحاتی کند». وی اظهار داشت: «تلاشی هماهنگ در مجلس نمایندگان در جریان است که من هم در آن دخیل هستم. هدف این است که مطمئن شویم شرکت بوئینگ و دیگر شرکت‌ها هواپیماهای تجاری به ایران نمی‌فروشند، زیرا این محصولات می‌توانند به عنوان سلاح و برای اهداف نظامی مورد استفاده قرار گیرند».
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: