چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۵
وقوع ۳ انفجار میان تظاهرات‌کنندگان جنبش روشنایی در میدان دهمزنگ کابل حداقل ۳۰ کشته و ده‌ها زخمی به‌جای گذاشته است. به گزارش منابع خبری داخلی و محلی، لحظاتی قبل تجمع اعتراض‌آمیز جنبش روشنایی در کابل که دست به تحصن زده بودند هدف انفجار قرار گرفت. به‌گفته شاهدان عینی میان تظاهرات کنندگان ۳ انفجار پیاپی به وقوع پیوسته که منجر به بروز تلفات زیادی شده است. شاهدان عینی می‌گویند حداقل ۳۰ نفر بر اثر این انفجارها کشته و بیش از ده‌ها نفر زخمی شده‌اند.

به‌دلیل مسدود بودن مسیرها به محل تجمع معترضین، آمبولانس‌ها و نیروهای کمکی نتوانستند به‌موقع به کمک مجروحین این رویداد برسند. نیروهای امنیتی و امدادی اندکی بعد در محل حادثه حاضر شدهند و این در حالی است که اعضای خانواده کشته‌ها و زخمی‌ها نیز خود را به این منطقه رساندند. محدوده محل حادثه توسط نیروهای امنیتی کابل تحت محاصره قرار گرفت. شاهدان عینی تصریح کردند شدت انفجار به‌حدی بوده که دیواره‌های بتنی نصب‌شده در محل حادثه از جا کنده شده است.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان نیز در پیامی ضمن ابراز تاسف از این حادثه، تأکید کرد حکومت تمام تلاش‌ها را به خاطر تأمین امنیت تظاهرات کنندگان به خرج می دهد. غنی به تمام نهادها و مقامات دولتی دستور داده تا از تمام امکانات برای رسیدگی به مجروحین این انفجار استفاده کنند و زخمی ها را به صورت عاجل به بیمارستان‌های مجهز (مانند بیمارستان امنیت ملی و سردار محمد داوودخان) انتقال داده، و تحت مداوا قرار دهند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: