جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۱
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۴ جولای ۲۰۱۶پولیتیکو- معاون هیلاری کلینتون معرفی شد

هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، تیم کین را معاون خود کرد. تیم کین، سناتور دموکران ایالت ویرجینیا از مدافعان برجسته برجام در کنگره بوده است. وی همچنین از توافق مبادله زندانیان با ایران هم حمایت کرده است. کین در عین حال معتقد است که واشنگتن باید تحریم هاى یکجانبه علیه ایران را حفظ کند و به برخورد با فعالیت‌هاى منطقه‌اى ایران ادامه دهد. کین با بیان اینکه واشنگتن مى تواند در صورت لزوم علیه ایران، اقدام نظامى کند، گفت: با این حال به نفع آمریکا و جهان است که مسائل به صورت دیپلماتیک حل شوند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۴ جولای ۲۰۱۶نیویورک تایمز- کنگره آمریکا، مانع نوسازی ناوگان هوایی ایران

تحلیلگران و حقوق دانان امور هواپیمایی می‌گویند، تأخیرهای مورد انتظار در اجرای قراردادهای فروش ۲۰۰ فروند هواپیمای بوئینگ و ایرباس به ایران، این قراردادها را در معرض تهدید به فروپاشی قرار می‌دهد. مجلس نمایندگان آمریکا روز ۷ جولای طرحی را تصویب کرد که خواستار جلوگیری از اجرای این قراردادهای چند میلیون دلاری بین بوئینگ و ایرباس است. تصویب این طرح در حالی انجام شد که مفاد توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ (برجام) به ایران اجازه خرید این هواپیماها را می‌دهند. اقدام قانونگذاران آمریکایی زمان مورد انتظار برای تحویل هواپیماها به ایران را طولانی‌تر می‌کند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۴ جولای ۲۰۱۶المنار- تعیین زمان دور جدید مذاکرات صلح سوریه

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه اعلام کرد، این سازمان تلاش می‌کند، دور جدید مذاکرات صلح بین طرف‌های سوری ماه آگوست در ژنو برگزار شود. استفان دی‌میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، روز جمعه پیش از دیدار با فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه آلمان به خبرنگاران گفت: «قصد داریم درباره موعد مناسب در آگوست برای ازسرگیری مذاکرات بین طرف‌های سوری در ژنو، بحث و گفت‌وگو کنیم». دی‌میستورا افزود: جان کری، وزیر خارجه آمریکا و مقام‌های روسی درباره اتخاذ برخی گام‌های ملموس جهت بررسی اوضاع در سوری، که به این امر کمک می‌کند، توافق کرده‌اند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۴ جولای ۲۰۱۶آناتولی- اردوغان دستور تعطیلی ۱۰۰۰ مدرسه را صادر کرد

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه دستور تعطیلی بیش از ۱۰۰۰ مدرسه خصوصی را در سراسر این کشور صادر کرده است. این در حالی است که ترکیه پیش از این تمامی استادان دانشگاه این کشور را ممنوع‌الخروج اعلام کرده بود. پیش  از این، وزارت آموزش ترکیه ۱۵۲۰۰ نفر از پرسنل این وزارتخانه را در ارتباط با تلاش برای کودتا از کار برکنار کرد. همچنین رسانه‌های دولتی ترکیه اعلام کردند شورای آموزش عالی این کشور خواستار استعفای روسای دانشگاه‌های دولتی شده است. گفته می‌شود تعداد این رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها هزار و ۵۷۷ نفر است. ترکیه ۱۵ جولای گذشته شاهد یک کودتای نافرجام بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: