جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۹
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۵ جولای ۲۰۱۶خبرگزاری فرانسه- گارد ریاست‌جمهوری ترکیه منحل می‌شود

بینالی ییلدریم، نخست‌وزیر ترکیه، روز شنبه اعلام کرد دولت ترکیه، گارد ریاست‌جمهوری را پس از بازداشت ۳۰۰ تن از عناصر آنها که در کودتا مشارکت داشتند، منحل خواهد کرد. تعداد سربازان گارد ویژه رئیس‌جمهوری ترکیه حدود ۲۵۰۰ نفر بود که دست کم ۲۸۳ تن از آن ها از زمان شکست کودتا بازداشت شده‌اند. ییلدریم در نطقی تلویزیونی گفت: «از این به بعد گارد ریاست‌جمهوری وجود نخواهد داشت، هیچ دلیلی برای وجود آن نیست و ما نیازی به آن نداریم». نخست‌وزیر ترکیه خاطرنشان کرد، برخی عناصر گارد ریاست‌جمهوری جزو کسانی بودند که در  کودتای نافرجام هفته گذشته، وارد ساختمان شبکه سراسری «تی آر تی» شده بودند.

دیلی میل- انگلیس، هدف بعدی تروریست‌های داعش

گروه تروریستی داعش با انتشار فیلمی تهدید کرده، در حمله‌ای مشابه حمله نیس فرانسه، مهمترین مراکز توریستی لندن را هدف قرار خواهد داد. در این فیلم به حملاتی در باغ کاونت، میدان ترافالگار و حتی کاخ باکینگهام اشاره شده است. در این فیلم که به روشنی مشخص است در عراق و چند هفته پیش ضبط شده، تصاویری از میدان ترافالگارد، باغ کاونت و پل میلنیوم به همراه تصاویر دیوید کامرون، نخست وزیر سابق انگلیس نشان داده می‌شود. سپس، همزمان با به تصویر کشیده شدن دیوید کامرون، فردی روی فیلم می‌گوید: «شما در کشورهای خود طعم ترس را خواهید چشید».

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۵ جولای ۲۰۱۶دویچه وله- گروگان‌گیری در ارمنستان بالاخره پایان یافت

پس از یک هفته، گروگان‌گیری گروهی از مخالفان دولت ارمنستان با آزاد شدن باقیمانده گروگان‌‌ها پایان گرفت. چهار پلیسی که یک هفته گروگان این گروه بودند روز ‌شنبه ۲۳ ژوئن آزاد شدند. روز یک‌شنبه ۱۷ ژوئن، گروهی مسلح به ساختمان پلیس شهر ایروان، پایتخت ارمنستان، یورش بردند و چند تن از افسران ارشد پلیس را گروگان گرفتند. در این رویداد یک مأمور پلیس کشته و دو تن دیگر مجروح شدند. مهاجمان خواستار آزادی ژرار سفیلیان، رهبر گروه موسوم به «ارمنستان نوین» از زندان و استعفای سرژ سرکیسیان، رئیس‌جمهور ارمنستان شده‌ بودند. در جریان این حمله، در مجموع هشت نفر گروگان گرفته شدند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۵ جولای ۲۰۱۶فرانس ۲۴- اعزامی هیئتی به آمریکا برای استرداد «گولن»

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، در مصاحبه اخیر خود بار دیگر بر تصمیم قاطع دولت ترکیه برای رها ساختن کشورش از «فرقه تروریستی» فتح‌الله گولن تأکید کرد و گفت: «به زودی وزرای دولت من به واشنگتن خواهند رفت و مدارک و مستندات خود را برای استرداد فتح الله گولن به آمریکا ارائه خواهند داد». اردوغان افزود: «افسر بازداشت شده کودتا، اعتراف کرده که کودتاگران از او خواسته اند پشت تلفن با گولن صحبت کند». رئیس جمهور ترکیه در پاسخ به انتقادات صورت گرفته از سوی اتحادیه اروپا درباره تدابیر اتخاذ شده از سوی دولت گفت: «ما در دوران گذار هستیم».
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: