جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۲
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۸ جولای ۲۰۱۶بی بی سی- حملات تروریستی فرانسه کار چه کسانی است؟

دادستان فرانسه حملات تروریستی در این کشور را به تروریست‌هایی ربط داد که از سوریه و عراق بازگشته‌اند. فرانسوا مولن درباره حمله تروریستی به کلیسایی در فرانسه گفت: «این شیوه، کار داعش است. آن‌ها تلاش می‌کنند به روحیه کشور ما حمله کنند و برای این کار از روش‌های مختلف و متفاوت استفاده می‌کنند». وی افزود: «برخی افراد به سوریه سفر کردند و به فرانسه بازگشتند تا به کشور ما ضربه بزنند. این حملات گاه ممکن است به صورت انفرادی کار افرادی باشد که تحت فرماندهی افرادی در سوریه یا عراق و بخشی از سازمان تروریستی بودند. همچنین ممکن است افرادی باشند که داعش آن‌ها را اعزام کرده است».

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۸ جولای ۲۰۱۶خبرگزاری فرانسه- ادامه پیشروی‌های ارتش سوریه به سمت حلب

یک گروه ناظر سوری ضمن تأیید پیشروی نیروهای دولتی سوریه در روز سه شنبه اعلام کرد، این نیروها با تصرف یکی از حومه‌های حلب واقع در حاشیه شمال غربی این شهر، حلقه محاصره بخش‌های تحت کنترل معارضین را تنگ‌تر کرده‌اند. دیدبان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس اعلام کرد، نیروهای دولتی کنترل کامل منطقه لیرمون را پس از درگیری‌های سنگین با شورشیان به دست گرفته‌اند. گزارش شده که نبرد سنگینی بر سر منطقه بنی زید، یک منطقه دیگر تحت کنترل معارضین، در جریان است. معارضین از این دو منطقه برای پرتاب راکت به مناطق تحت کنترل دولت در غرب شهر حلب استفاده می‌کردند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۸ جولای ۲۰۱۶الدیار- موافقت «القاعده» با جدایی «جبهه النصره»

شورای جهاد القاعده با لغو ارتباط خود با جبهه النصره که شاخه القاعده در سوریه محسوب می‌شود، موافقت کرد. این توافق که با رضایت ایمن الظواهری، رهبر القاعده از یک سو و ابو محمد الجولانی، رهبر النصره از سوی دیگر صورت گرفته، سبب خواهد شد جبهه النصره مستقل شود. گفته می‌شود النصره نام خود و پرچمش را به «جبهه فتح الشام» تغییر داده و پرچمش را نیز به یک پرچم سفید شبیه به پرچم طالبان در افغانستان تبدیل می‌کند. ناظران می‌گویند خروج النصره از تشکیلات القاعده، چارچوبی است که از پیش در نظر گرفته شده تا بدین ترتیب، جبهه النصره به عنوان یک گروه «میانه‌رو» معرفی شود.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۸ جولای ۲۰۱۶اینترفاکس- تغییر دیدگاه آمریکا درباره سرنوشت بشار اسد

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد با اعلام اینکه همگان می‌دانند برکناری رئیس‌جمهوری سوریه این کشور را به سرنوشت لیبی و عراق دچار می‌کند، عنوان کرد آمریکا نیز دیگر از کناره‌گیری فوری بشار اسد سخن نمی‌گوید. الکسی پورودافکین، نماینده دائم روسیه در ژنو اعلام کرد: «مسکو معتقد است واشنگتن دیگر خواهان استعفای فوری بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه نیست». وی افزود: «آمریکا تا حدودی موضع خود را در این زمینه تغییر داده است. موضع کنونی واشنگتن این است که دیگر اسد در سوریه آینده سیاسی ندارد، ولی در عین حال، دیگر خواستار استعفای فوری وی از قدرت نیست».
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: