دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲ آگوست ۲۰۱۶رویترز- ادامه تنش میان مقامات آلمان و ترکیه

به دنبال اقدام مقامات آلمان در ممانعت از سخنرانی رئیس جمهور ترکیه از طریق ویدئویی برای حامیانش در کلن، وزارت امور خارجه ترکیه روز دوشنبه کاردار سفارت آلمان را احضار کرد. در این راستا، مارتین شفر، سخنگوی وزارت خارجه آلمان اعلام کرد، روابط ترکیه و آلمان مانند حرکت روی یک زمین ناهموار است؛ اما می‌توان از آن عبور کرد. وی ادامه داد: «روابط ترکیه و آلمان محکم و عمیق است و من اطمینان دارم، ما بار دیگر می‌توانیم از این مرحله سخت در روابط دو جانبه عبور کنیم». پیش‌تر درگیری‌های خشونت آمیز میان ترک‌های ناسیونالیست و کردها در آلمان که خانه بزرگترین جمعیت ترکیه‌ای‌های اروپاست، رخ داده بود.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲ آگوست ۲۰۱۶نیویورک تایمز- بازتاب سخنان رهبر انقلاب درباره مذاکره با آمریکا

نیویورک تایمز با اشاره به این موضوع که رهبر ایران نسبت به مذاکره با آمریکا در مسائل منطقه‌ای هشدار داده، نوشته است، منظور از این سخنان، مذاکره در مورد بحران‌هایی چون سوریه و یمن است. احتمالاً این موضع‌گیری به تقویت منتقدان دولت روحانی منجر شود؛ هرچند فروش نفت افزایش یافته، خوش‌بینی روحانی نسبت به دیگر منافع مورد انتظار توافق، یعنی پایان انزوای ایران و سرازیر شدن سرمایه خارجی و به تبع آن رشد اقتصادی، هنوز عملی نشده است. همین مسأله چشم‌انداز انتخاب مجدد او در انتخابات سال آینده را در معرض خطر قرار داده است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲ آگوست ۲۰۱۶بیزنس اینسایدر- بررسی امکانات ایران برای بستن تنگه هرمز

نیروی دریای ایران در حال حاضر دستکم ۵ ناوچه، سه زیردریایی کلاس «کیلو»، ۵۴ فروند قایق گشت‌زنی مجهز به موشک‌های هدایت‌شونده و دست‌کم شانزده فروند زیردریایی کوچک دارد. در این مطلب ادعا شده که نیروی دریایی آمریکا همانند درگیری سال ۱۹۸۸ می‌تواند نیروی دریایی ایران را شکست بدهد، اما دستیابی به این هدف در حال حاضر، دشوارتر از گذشته است. ایران در اکثر نقاط در طول تنگه هرمز، تا عرض ۶۰ مایلی برای حمله به تانکرها نمی‌تواند نه تنها روی نیروی دریایی، بلکه روی آتش‌بارهای موشکی خودکششی و سکوهای پرتاب ساحلی‌اش که شامل موشک‌های ضدکشتی سی- ۸۰۲ و سی – ۲۰۱ هستند، حساب کند. 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲ آگوست ۲۰۱۶آسوشیتدپرس- آغاز حملات آمریکا به مواضع داعش در لیبی

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، حمله به گروه داعش در لیبی با دستور اوباما صورت گرفته است. پیتر کوک در کنفرانس خبری گفت که حملات هوایی آمریکا به داعش در لیبی با دستور اوباما و با هدف مقابله با تهدید این گروه صورت گرفته است. وی افزود، اکنون حملات به داعش فقط به شهر سرت محدود می‌شود و اوباما با توصیه وزیر دفاع دستور حمله را صادر کرده است. پیتر کوک تأکید کرد، آمریکا هیچ گونه نیرویی در لیبی ندارد و حملات هوایی نیز با هماهنگی با ائتلاف بین‌المللی علیه داعش صورت گرفته است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: