دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۷
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۳ آگوست ۲۰۱۶رویترز- واکنش‌ها آزمایش موشکی جدید کره شمالی

فرماندهی استراتژیک آمریکا اعلام کرد، دو فروند موشک را که کره شمالی شلیک کرده بود، رهگیری کرده است. وزارت امور خارجه آمریکا پس از آزمایش موشکی جدید کره شمالی اعلام کرد، آمریکا آماده دفاع از خود و متحدانش است. وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد از گزارش مربوط به آزمایش‌های موشکی بالستیک کره شمالی مطلع شده و اوضاع را به دقت زیر نظر دارد. این وزارتخانه همچنین اعلام کرد این آزمایش‌های موشکی، کره شمالی را که نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است، به شدت محکوم می‌کند. ژاپن و کره شمالی نیز جداگانه این آزمایش را محکوم کرده‌اند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۳ آگوست ۲۰۱۶آسوشیتدپرس- اظهارات جنجالی ترامپ درباره کشورهای عربی

ترامپ گفته کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس بدون کمک آمریکا وجود نخواهند داشت و باید در ازای پشتیبانی به واشنگتن پول بدهند. به عقیده وی، کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس باید هزینه‌های مبارزه با داعش و تشکیل منطقه امن در سوریه را بر عهده بگیرند. این نامزد جمهوری‌خواه که روز سه شنبه در جمع هوادارانش در شهر اشبورن ایالت ویرجینیا سخن می‌گفت، ابراز اطمینان کرد که اگر از عرب‌ها خواسته شود، در ازای پشتیبانی به آمریکا پول بدهند، آنان این کار را خواهند کرد. ترامپ چند ماه پیش هم گفته بود، اگر رئیس جمهور آمریکا شود، نیروهای این کشور را از ژاپن و شبه جزیره کره خارج خواهد کرد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۳ آگوست ۲۰۱۶وال استریت ژورنال- ادعای دریافت پول توسط ایران برای آزادی آمریکایی‌ها

مقامات آمریکایی و اروپایی از انتقال چهارصد میلیون دلار پول نقد توسط دولت اوباما به ایران همزمان با آزادی چهار شهروند بازداشت شده در ایران خبر داده اند. این روزنامه مدعی است که به گفته مقامات اروپایی و آمریکایی، دولت اوباما همزمان با آزادی چهار آمریکایی بازداشت شده در ایران مخفیانه انتقال هوایی ۴۰۰ میلیون دلار پول نقد به ایران را سازماندهی کرد. به گفته این مقامات ارزهای یورو، فرانک سوئیس و دیگر ارزها توسط یک هواپیمای باری بدون علامت به ایران ارسال شد. در این مطلب به نام و جایگاه مقاماتی که این موضوع را عنوان کرده اند، اشاره ای نشده است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۳ آگوست ۲۰۱۶الیوم السابع- ابراز نگرانی بان کی مون درباره وضعیت کودکان یمنی

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل، روز سه‌شنبه گزارش خود را درباره تصمیم بحث‌برانگیزش در زمینه حذف موقت نام ائتلاف سعودی از لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان که خشم گروه‌های حقوق بشری را برانگیخت، به شورای امنیت تقدیم کرد. در همین حال، او مسأله امکان درج مجدد نام ائتلاف سعودی را در لیست سیاه را بررسی می‌کند. به گفته وی، ائتلاف عربی به رهبری عربستان باید تلاش بیشتری برای زدودن «نگرانی‌های بسیار شدید» درباره کشتار کودکان در یمن بکند. وی افزوده: «من همچنان نگرانی شدیدی نسبت به وضعیت کودکان یمنی دارم و باید این مسأله را در اولویت قرار داد».
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: