دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۲
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۸ آگوست ۲۰۱۶رویترز- اردوغان: به دیدار «دوستم، ولادیمیر» می‌روم!

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در آستانه سفر به روسیه از عزم خود برای توسعه روابط با مسکو سخن گفته است. وی اظهار داشته: «این سفر، تاریخی خواهد بود. آغازی جدید... من مطمئن هستم گفت‌وگوها با دوستم ولادیمیر (پوتین) در روابط دوجانبه‌مان صفحه‌ای جدید باز می‌کند. معتقدم فراروی کشورهای ما کارهای زیادی است که باید با همکاری یکدیگر انجام دهیم». اردوغان همچنین درباره موضوع سوریه گفته: «غیرممکن است بدون مشارکت روسیه، راه‌حلی برای پرونده سوریه حاصل شود و تنها از طریق همکاری با روسیه می‌توانیم راه‌حلی سیاسی برای بحران سوریه ایجاد کنیم».

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۸ آگوست ۲۰۱۶خبرگزاری فرانسه- داعش، مسئولیت حمله در بلژیک را بر عهده گرفت

گروه تروریستی داعش اعلام کرده فردی که با داس به ۲ مأمور پلیس بلژیک حمله کرده، یکی از سربازان این گروه بوده است. خبرگزاری «اعماق» وابسته به داعش اعلام کرده است که این حمله در پاسخ به درخواست این گروه برای حمله به شهروندان کشورهایی بوده که در ائتلاف به رهبری آمریکا برای بمباران مواضع داعش در عراق و سوریه شرکت دارند. پلیس بلژیک تحقیقاتی را درباره این حادثه تروریستی انجام داده و هویت فرد مهاجم را شناسایی نموده است. بر اساس اعلام پلیس بلژیک، عامل اصلی این حمله اهل الجزایر بوده که از سال ۲۰۱۲ میلادی در بلژیک زندگی می کرده و سابقه مجرمانه داشته است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۸ آگوست ۲۰۱۶سومریه نیوز- فرماندهان ارشد داعش، به القاعده می‌پیوندند

شماری از سرکردگان داعش در کرکوک، از این گروه تروریستی جدا شدند و با ایمن الظواهری، سرکرده القاعده اعلام بیعت کردند. این عناصر در یک نشست ویژه در جنوب غربی این استان با اعلام این تصمیم، به ایمن الظواهری اعلام وفاداری کردند. یک منبع خبری که خواست نامش فاش نشود، با مهم خواندن این تصمیم، آن را ضربه ای فلج کننده بر داعش دانست و گفت: «این تغییر رویکرد، نقش بسیار مهمی در از هم گسیختن تشکیلات داعش خواهد داشت». منبع مذکور همچنین گفته: «انشقاق این فرماندهان، تأثیری منفی بین صفوف عناصر داعش خواهد داشت».

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۸ آگوست ۲۰۱۶راشا تودی- اظهارات بنیان‌گذار «ویکی لیکس» درباره رابطه کلینتون با عربستان

جولیان آسانژ، بنیان‌گذار سایت افشاگر «ویکی لیکس» اظهار داشته: «رابطه وسیعی میان هیلاری کلینتون و عربستان سعودی و در واقع، میان مؤسسه کلینتون و عربستان وجود دارد. ریاض احتمالاً بزرگترین اهدا کننده و بانی مؤسسه کلینتون است و در زمانی که کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا بود، سیاست‌های صادرات تسلیحاتی‌اش کاملاً به نفع عربستان بود». وی درباره ادعای دست داشتن روسیه در انتشار ایمیل های کلینتون نیز گفته: «کلینتون قصد دارد انتشار ایمیل‌های اولیه ما را با ایمیل‌های هک شده کنواسیون دموکرات‌ها یا دیگر سازمان‌های سیاسی در آمریکا تلفیق کند».
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: