دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۹ آگوست ۲۰۱۶اینترفاکس- تهران، میزبان دور بعدی نشست سران روسیه، ایران و آذربایجان

الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان اعلام کرد که نشست ۳ جانبه بعدی ایران، روسیه و آذربایجان در تهران برگزار خواهد شد. علی‌اف همچنین گفت که باکو به مسکو و تهران به عنوان دو شریک تجاری مهم برای سرمایه گذاری دوجانبه نگاه می‌کند. محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران نیز گفته است که نشست بعدی در سطح وزرای خارجه برگزار خواهد شد. نشست روسای جمهوری اسلامی ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان عصر دوشنبه در باکو برگزار شد و در بیانیه پایانی، سه کشور بر تقویت تعاملات در ساختارهای بین المللی و نیز قالب‌های دوجانبه و سه جانبه تأکید کردند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۹ آگوست ۲۰۱۶رویترز- ادعای حمله سایبری به ایران و چند کشور دیگر

یک گروه هکری موسوم به «استرایدر» یا «پراجکت سارون»، حملات جاسوسی سایبری را علیه اهداف منتخبی در ایران، روسیه، چین، سوئد، بلژیک و رواندا انجام داده است. محققان آزمایشگاه شرکت امنیت سایبری «سیمانتک» اعلام کردند که این گروه که فعالیتش را دستکم از سال ۲۰۱۱ شروع کرده است، به یک آژانس اطلاعات ملی مرتبط بوده و از بد افزار پیشرفته پنهانی به نام «رمسک» استفاده کرده است. این بدافزار در داخل شبکه سازمان‌ها قرار می‌گیرد و به سارقان امکان کنترل کامل  رایانه آلوده شده را می‌دهد. شرکت امنیت سایبری کاسپرسکی نیز با تأیید این خبر از آسیب دیدن ۳۰ سازمان در روسیه، ایران و رواندا خبر داد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۹ آگوست ۲۰۱۶تی آر تی- امپراتور ژاپن، کناره‌گیری می‌کند

آکی‌هیتو، امپراتور ۸۲ ساله ژاپن، در یک سخنرانی در تلویزیون به مردم کشورش ابراز داشت که به دلیل سن و سال بالا و وضعیت سلامتی‌اش ، قادر به ادامه مسئولیت نبوده و سلطنت را ترک می‌کند. در حالی که در قوانین موجود در ژاپن، حکمی در زمینه ترک سلطنت در چنین شرایطی وجود ندارد، ولی برای ترک سلطنت از سوی آکی‌هیتو، تغییرات قانونی انجام خواهد شد. بر این اساس، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن اعلام کرده که حکومت خواسته امپراتور مبنی بر ترک سلطنت را به شکلی جدی مورد بررسی قرار خواهد داد. انتظار می‌رود در صورت ترک سلطنت ازسوی آکی‌هیتو، ناروهیتو ۵۶ ساله بر تخت سلطنت بشیند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۹ آگوست ۲۰۱۶پولیتیکو- ورود یک چهره مستقل به رقابت‌های انتخاباتی آمریکا

ایوان مک‌مولن، یکی از اعضای ارشد مجلس نمایندگان آمریکا، قصد دارد به عنوان نامزد مستقل در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مشارکت کند. مک‌مولن در بیانیه‌ای اعلام کرده: «در سالی که آمریکایی‌ها اعتماد خود به نامزدهای هر دو حزب را از دست داده‌اند، زمان آن فرا رسیده که نسلی از رهبری جدید به پا خیزد». وی اضافه کرد: «هرگز برای انجام کارهای صحیح دیر نیست و آمریکایی‌ها شایسته بسیار بیشتر از دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون هستند. من خودم را به عنوان رهبری که می‌تواند میلیون‌ها رأی خنثی آمریکایی‌ها را جمع کند، به عنوان یک گزینه محافظه کار برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی می کنم».
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: