جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۷
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۳ آگوست ۲۰۱۶ایندیپدنت- روسیه و ایران درباره کودتای ترکیه هشدار داده بودند

ایران و روسیه به ترکیه درباره وقوع کودتای نظامی در این کشور هشدار داده بودند. اکنون، بهتر است غرب دیگر روی آنکارا برای تلاش برای کنار زدن بشار اسد یا کنترل موج مهاجران حساب نکند. اردوغان در سفر اخیر خود به روسیه گفت «بدون همکاری روسیه امکان حل بحران سوریه وجود ندارد». همین با بشار اسد؟ این چیزی است که باید برای بشار که زمانی دوست خانوادگی نزدیک اردوغان و همسرش بود، مایه دلگرمی باشد. وقتی اردوغان می‌تواند هواپیمای روسیه را ساقط کرده و بعد پوتین را «دوست» بخواند، چرا نتواند همین کار را با بشار اسد انجام دهد؟!

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۳ آگوست ۲۰۱۶رویترز- کشته شدن سرکرده داعش در افغانستان و پاکستان

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، کشته شدن حافظ سعید خان، سرکرده گروه تروریستی داعش در افغانستان و پاکستان را در حمله ۲۶ ژوئیه هواپیمای بدون سرنشین آمریکا تأیید کرد. گوردون تراوبریج در بیانیه ای ضمن تأیید کشته شدن سعید خان، گفت، او در عملیات مشترک نیروهای عملیات ویژه آمریکا و افغانستان در منطقه آچین در جنوب ولایت ننگرهار کشته شد. حافظ سعید خان که از فرماندهان طالبان پاکستان بود، در اکتبر ۲۰۱۴ با ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش بیعت کرد. سفیر افغانستان در پاکستان نیز پیش از سخنگوی پنتاگون، کشته شدن خان را در جریان حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در افغانستان تأیید کرده بود.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۳ آگوست ۲۰۱۶المنار- آزادسازی کامل شهر «منبج» سوریه

گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه، شهر منبج در حومه شمال شرقی حلب را به طور کامل از دست داعش آزاد کردند. نیروهای دموکراتیک سوریه که از سوی آمریکا حمایت می‌شوند، از یک ماه پیش با حمایت جنگنده‌های آمریکایی در تلاش بودند تا این منطقه را از داعش پاکسازی کنند. شهر منبج که از سال ۲۰۱۴ در اشغال تروریست‌های داعش است، مسیر تدارکاتی اصلی داعش بین ترکیه و رقه، پایتخت خود خوانده این گروه تروریستی بود. منبج کنار دو شهر مرزی الباب و جرابلس در نقطه مرزی با ترکیه قرار داشته و محل استقرار داعش در حلب به شمار می‌آید، اما از نظر اهمیت راهبردی با این دو شهر متفاوت است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۳ آگوست ۲۰۱۶وال استریت ژورنال- کلینتون، فاصله خود را با ترامپ بیشتر کرد

نتایج نظرسنجی وال استریت ژورنال، ان بی سی نیوز و موسسه ماریست حاکی از حفظ برتری هیلاری کلینتون، نامزد حزب دمکرات بر دونالد ترامپ، رقیب جمهوری‌خواه او در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیشی گرفتن از او در ایالات مهم و تعیین‌کننده کلورادو، ویرجینیا و کارولینای شمالی است. کلینتون در ایالت کلورادو با کسب حمایت ۴۶ درصدی مقابل حمایت ۳۲ درصدی ترامپ، ۱۴ درصد از وی جلو افتاد. این رقم، شش درصد بیشتر از نتایج به دست آمده در نظرسنجی ژوئیه، قبل از برگزاری همایش های ملی دو حزب دمکرات و جمهوری خواه است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: