شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۳
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۴ آگوست ۲۰۱۶المنار- نصرالله: اسرائیل به طور کامل در تیررس ماست

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سالگرد پیروزی لبنان در جنگ ۳۳ روزه گفته: «رژیم صهیونیستی در جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ در رسیدن به اهدافش شکست خورد. بی‌گمان، اسرائیل و آمریکا در این جنگ تجاوزکارانه شکست خوردند و تصمیم‌گیر این جنگ مانند جنگ کنونی یمن، آمریکا بود. ناکام گذاشتن اهداف اسرائیل در این خصوص دستاورد عظیم و راهبردی بود». وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفته: «جنگ ژوئیه سال ۲۰۰۶ ثابت کرد که اسرائیل سست‌تر از خانه عنکبوت است. تمام نقاط اسرائیل در تیررس موشک‌های حزب الله است. اسرائیل اکنون سست‌تر از خانه عنکبوت است که از کارزار و دفاع از خویشتن خسته و ملول شده است».

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۴ آگوست ۲۰۱۶ساندی تایمز- اجرای «برگزیت» به تعویق افتاد

بریتانیا احتمالاً تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد که علت اصلی آن عدم آمادگی وزارتخانه‌ها خواهد بود. پیش از این اعلام شده بود که بریتانیا تا اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی از اتحادیه اروپا خارج می‌شود. مردم بریتانیا در همه پرسی ژوئن به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی دادند ولی ترزا می نخست وزیر اعلام کرده است که ماده ۵۰ پیمان لیسبون را تا پایان امسال امضا نخواهد کرد. روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ۲ سال طول خواهد کشید. ترزا می‌گفته بریتانیا برای آماده شدن مذاکره با اتحادیه اروپا به زمان کافی نیاز دارد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۴ آگوست ۲۰۱۶اسکای نیوز- سفر «بایدن» به ترکیه برای ترمیم روابط

کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا، ۲۴ اوت جاری (سوم شهریور) عازم ترکیه می‌شود. کاخ سفید با بیان این مطلب افزود، بایدن در این سفر با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور و بینالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه دیدار کرده و به بررسی مسائل مهم در روابط دو جانبه، مسائل مشترک به ویژه پرونده سوریه و جنگ علیه داعش خواهد پرداخت. این سفر در پی تنش بین دولت آمریکا و دولت ترکیه پس از کودتای نافرجام اخیر صورت می‌گیرد. بایدن بالاترین مقام آمریکایی است، از زمان کودتای نافرجام در ۱۵ ژوئیه به ترکیه سفر می‌کند. پیش از وی، ژنرال جوزف دانفورد به این کشور سفر کرده بود.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۴ آگوست ۲۰۱۶فارن پالیسی- تلاش برای توقف قرارداد تسلیحاتی آمریکا و عربستان

یک سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی ضمن انتقاد از عملیات عربستان در یمن، از تلاش برای توقف فروش تجهیزات نظامی به ریاض خبر داد. همزمان با ادامه نقض حقوق بشر از سوی عربستان با حمله به غیرنظامیان در یمن، «رند پال» سناتور جمهوری‌خواه گفته در پی یافتن راهی برای متوقف کردن فروش تسلیحات به ریاض به ارزش ۱.۱۵ میلیارد دلار است. پال گفته: «من با دو جناح سیاسی مجلس سنا برای مجبور ساختن آن‌ها به رأی دادن به توقف فروش سلاح‌ رایزنی می‌کنم. عربستان سعودی متحدی غیر قابل اطمینان درباره امور حقوق بشری است و ما نباید برای فروش تجهیزات پیشرفته نظامی به آن‌ها عجله کنیم».
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: