شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۱
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۵ آگوست ۲۰۱۶اسپوتنیک- انتقاد «ترامپ» از عملکرد رسانه‌های آمریکا

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، در سخنانی رسانه‌های خبری این کشور را به پوشش نامناسب رقابت‌های انتخاباتی‌اش متهم کرد و گفت: «اگر پوشش رقابت‌های انتخاباتی مناسب باشد، می‌توانم با ۲۰ درصد اختلاف هیلاری کلینتون را شکست دهم». وی در ادامه افزود: «رسانه‌های خبری آمریکا در حال حمایت از کلینتون هستند و تجمع‌ها و راهپیمایی‌های انتخاباتی من را به درستی نشان نمی‌دهند». ترامپ تصریح کرد: «اگر رسانه‌های فاسد آمریکا، صادقانه حقایق را انعکاس دهند و از صحبت‌هایی که انجام می‌دهم، برداشت نادرستی را به مخاطب القا نکنند، می‌توانم هیلاری را با ۲۰ درصد اختلاف شکست دهم».

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۵ آگوست ۲۰۱۶گاردین- تمایل دختران انگلیسی برای پیوستن به داعش

با وجود کشته شدن یک دختر دبیرستانی لندنی در سوریه که به داعش پیوسته بود، صدها نفر از دختران نوجوان انگلیسی همچنان می‌خواهند، به این گروه تروریستی بپیوندند. نزدیک به ۸۵۰ انگلیسی تاکنون برای پیوستن به داعش به سوریه رفته‌اند و با وجود سخت شدن ورود به این کشور، از ماه ژانویه حدود ۵۰ شهروند انگلیسی به طور موفقیت آمیزی مرز را رد کرده و وارد این کشور شده‌اند. ادامه تمایل نوجوانان انگلیسی برای سفر به سوریه، نگرانی‌ها را درباره استراتژی مقابله با تروریسم دولت انگلیس افزایش داده است. دولت از والدین، معلمان و رهبران جوامع مختلف خواسته که به هنگام مشاهده هر گونه مورد مشکوکی آن را اطلاع دهند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۵ آگوست ۲۰۱۶المسیره- حمله جنگنده‌های سعودی به بیمارستانی در یمن

جنگنده‌های ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی، روز دوشنبه بیمارستانی را در استان حجه در غرب یمن هدف قرار دادند که در جریان آن دستکم ۲۰ یمنی کشته و یا زخمی شدند. این بیمارستان در شهر «عبس» هدف قرار گرفته است، این درحالی است که آمبولانس‌ها و گروه‌های امداد و نجات در نتیجه ادامه بمباران این مناطق از سوی ائتلاف عربی، امکان کمک رسانی به مجروحان و کشته‌ها وجود ندارد. جنگنده‌های عربستانی بخش اورژانس بیمارستان عبس را هدف حمله قرار دادند. مدیر بهداشت استان حجه گفت: «جنگنده‌های عربستانی به صورت مستقیم بیمارستان را هدف قرار دادند و عملیات امداد و نجات همچنان ادامه دارد».

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۵ آگوست ۲۰۱۶اسکای نیوز- برنامه‌ریزی روسیه و آمریکا برای عملیات مشترک در «حلب»

در ادامه روند تلاش‌های ایالات متحده و روسیه برای هماهنگی اقدامات و عملیات‌های نظامی خود در سوریه، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که روسیه و آمریکا در آستانه انجام یک عملیات نظامی مشترک در حلب قرار دارند. سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که روسیه و آمریکا در آستانه انجام یک عملیات نظامی مشترک در حلب قرار دارند. وزیر دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که  این عملیات علیه مواضع افراد مسلح صورت خواهد گرفت. وی افزود دخالت روسیه در سوریه باعث شد تا حمله ناتو با استفاده از ۶۳۴ موشک به سوریه منتفی شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: