جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۲
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۶ آگوست ۲۰۱۶جروزالم پست- نگرانی از سرنوشت سلاح‌های هسته‌ای آمریکا در ترکیه

یک اندیشکده آمریکایی هشدار داده که شاید گروه‌های تروریستی یا دیگر گروه‌های متخاصم، به سلاح‌های هسته‌ای آمریکا، که در پایگاهی در ترکیه و در نزدیکی مرز این کشور با سوریه انبار شده، دسترسی پیدا کنند. بر اساس این گزارش، سیاست آمریکا مبنی بر نگه داشتن حدود ۵۰ کلاهک هسته‌ای خود در پایگاه نظامی اینجرلیک ترکیه، ممکن است برایش مسأله ساز شود. اندیشکده «استیمسون» در گزارش خود همچنین اشاره می‌کند، هرچند تدابیر امنیتی از سوی آمریکا در این زمینه در نظر گرفته شده، این تدابیر تنها سبب کاهش ریسک می‌شود، نه از بین رفتن آن.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۶ آگوست ۲۰۱۶خبرگزاری فرانسه- «میلواکی» آمریکا، همچنان صحنه آشوب و درگیری

در دومین شب اعتراضات خشونت آمیز به تیراندازی پلیس به یک جوان سیاه پوست در شهر میلواکی آمریکا، یازده مأمور پلیس زخمی شدند. رئیس پلیس میلواکی در مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد: «هفت افسر پلیس و چهار معاون کلانتر در شهر میلواکی در اثر اصابت سنگ و آجر زخمی شده‌اند». ادوارد فلین، در تشریح آخرین وضعیت ناآرامی‌ها در شهر میلواکی گفت: «تیراندازی در شب گذشته همچنان ادامه داشت. ما شاهد تیراندازی در نزدیکی محل استقرار افسرانی بودیم که تلاش می‌کردند نا آرامی‌ها را مهار کنند». وی همچنین تأکید کرد که هیچ یک از افسران پلیس مبادرت به شلیک به سوی معترضان نکرده‌اند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۶ آگوست ۲۰۱۶بی بی سی- طرح جدید «ترامپ» علیه مسلمانان

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، در سخنرانی روز گذشته خود در اوهایو به ارائه رویکرد سیاست خارجی و طرح‌هایش برای مبارزه با افراط‌گرایی اسلامی پرداخت و از برنامه‌ای که برای اعمال بازرسی‌های جدید در هنگام ورود افراد به داخل آمریکا در سر دارد، خبر داد. بر اساس طرحی که ترامپ در سر دارد، افرادی که مایل به ورود به داخل آمریکا هستند، باید بازجویی‌هایی را درباره درک خود از ارزش‌های لیبرال غربی پشت سر بگذارند. ترامپ در این سخنرانی تأکید کرد، شهروندان برخی کشورها اصلاً قرار نیست ویزای ورود به آمریکا را دریافت کنند؛ اما به طور مشخص نگفت که این‌ها کدام کشورها هستند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۶ آگوست ۲۰۱۶اسپوتنیک- مانور نظامی روسیه در شرق مدیترانه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد مانور نیروی دریایی این کشور در شرق دریای مدیترانه آغاز شده و شامل شلیک موشک و توپ خواهد بود. در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: گروه ضربت نیروی دریایی روسیه مانورهای تاکتیکی را در شرق دریای مدیترانه آغاز کرده است. وزارت دفاع روسیه افزود: «در طول برگزاری این مانورها، قابلیت و توانایی نیروی دریایی روسیه برای حل و فصل بحران ها با ماهیت تروریستی آزمایش می شود». روسیه پیش از این برای حمایت از دولت سوریه، حضور نظامی خود را در منطقه افزایش داده است. چندین فروند کشتی و ناوچه نیروی دریایی روسیه که مجهز به سامانه موشک‌های دوربرد هستند، در این مانور شرکت دارند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: