پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۳
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۱ آگوست ۲۰۱۶فصل جدید در جنگ روانی و رسانه ای عربستان علیه ایران 
روزنامه «الشرق الاوسط» امروز در مطلبی عنوان کرده است که ایران در حال توطئه برای به قتل رساندن و ترور سفیر عربستان در عراق «طامر السحبان» در خودروی وی و  با استفاده از سلاح آر پی جی است. این روزنامه به نقل از «منابع مطلع» نوشته است که شاخه نظامی شیعیان در عربستان سه طرح و نقشه برای این حمله در نظر دارند و این گروه ها مستقیما مرتبط با ایران هستند. این روزنامه همچنین به نقل از یکی از مقامات امنیتی عراق است عنوان کرده است که طرح ترور شامل مسدود کردن و متوقف ساختن اتومبیل حامل سفیر عربستان و سپس حمله به آن از طریق آر پی جی است. 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۱ آگوست ۲۰۱۶نخستین پیشروی طالبان تحت رهبری هیبت الله
روزنامه واشنگتن پست در مطلبی نوشت: به گفته مسئولان افغان، نیروهای طالبان در روز شنبه کنترل منطقه ای را در ولایت شمالی «قندوز» به دست گرفتند و دسترسی به دو بزرگراه کلیدی که به مرکز این استان متصل می شد را قطع کردند. اشغال ولسوالی «خان آباد»، که از شهر «قندوز» پایتخت این استان با خودرو نیم ساعت فاصله دارد، پس از چند روز درگیری رخ داد که طی آن عناصر طالبان قلمروهایی را هم در ولایت «بغلان» و هم در قندوز اشغال کردند. آخرین دستاورد طالبان در شمال، به دور از پایگاه قدرت سنتی خود، در میان اختلاف رو به رشد میان «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان و «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی به دست آمده است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۱ آگوست ۲۰۱۶پوتین به اردوغان تسلیت گفت
خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نوشت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در پیامی ضمن ابراز تسلیت به رجب طب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در پی انفجار اخیر در مراسم  عروسی در شهر غازی آنتپ ترکیه که ۵۰ کشته برجای گذاشت آمادگی خود را برای گسترش همکاری‌ها با ترکیه در راستای مقابله با تروریسم اعلام کرد. پوتین در این نامه با اشاره به انفجار تروریستی در مراسم عروسی در شهر غازی آنتپ گفت: بار دیگر با این حادثه تروریستی مشاهده کردیم که تروریسم نه تنها قوانین جامعه متمدن را نمی‌شناسد بلکه حتی اصلی‌ترین اصول اخلاقی بشریت را زیر پا می‌گذارد. در پی انفجار در شهر غازی آنتپ در ترکیه حدود ۳۰ تن از شهروندان این کشور  کشته و حدود ۱۰۰ تن زخمی شدند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۱ آگوست ۲۰۱۶نگرانی دبیرکل سابق ناتو در رابطه با پیروزی ترامپ
دویچه وله به نقل از شبکه تلویزیونی ZDF آلمان نوشت: آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل سابق ناتو اظهار داشت که پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آتی ناتو و آمریکا را تضعیف خواهد کرد و نسبت به این امر ابراز نگرانی کرد. راسموسن با اشاره به اینکه ترامپ در مورد توان آمریکا در دفاع از هم‌پیمانان تردیدهایی ایجاد کرده گفت: جهان به پلیسی بین‌المللی نیاز دارد و این نقش به شکلی بی‌نظیر برای آمریکا مناسب است. دبیرکل سابق ناتو افزود: از این نگران هستم که کاهش مشارکت آمریکا به ایجاد خلئی بینجامد که "اشرار" ی مانند ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه آن را پر کنند، فردی که ترامپ در گذشته او را ستوده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: