جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۸
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۳ آگوست ۲۰۱۶بازگشت نیکلا سارکوزی به سیاست
گاردین نوشت: «نیکلا سارکوزی» رئیس‌جمهور سابق فرانسه روز دوشنبه (دیروز) با انتشار پیامی در صفحه فیس‌بوک خود، رسماً اعلام کرد در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده نامزد خواهد شد. سارکوزی در این پیام، کتاب تازه‌اش را معرفی کرده، که در فصل نخست آن به تصمیم سارکوزی برای شرکت در انتخابات سال ۲۰۱۷ اشاره شده است. سارکوزی ۶۱ ساله در مبارزه برای کسب نامزدی حزب خود، سیاست‌هایی را در پیش گرفته که راست‌افراطی‌تر از مواضع وی در سال ۲۰۱۲ در رقابت با «مارین لوپن» است. او همچنین آنچه را که «ظرافت و حساسیت قانونی» در مبارزه با تروریسم خواند به تمسخر گرفته است. او هشدار داده که رفتار با مظنونین حملات تروریستی، باید مانند برخورد با زندانیان گوانتانامو باشد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۳ آگوست ۲۰۱۶آتش‌بس ۴۸ ساعته در حلب 
روسیا الیوم نوشت: وزارت دفاع روسیه از برقراری آتش‌بس ۴۸ ساعته در حلب، در صورت آمادگی سازمان ملل خبر داد. این نهاد صراحتا عنوان کرده: «به زودی و پس از آنکه سازمان ملل آمادگی خود برای ارسال کمک‌های انسانی به شهر حلب را تأیید کند، آتش بس ۸۴ ساعته‌ای را در این شهر اعلام خواهیم کرد». آناتولی انتونوف –معاون وزیر دفاع روسیه- گفت: با هماهنگی دولت سوریه، به زودی و پس از آنکه استیفان دی میستورا –فرستاده سازمان ملل- از آمادگی کامیون های حامل کمک های انسانی برای ورود به شهر حلب خبر دهد، برای اولین بار، آتش بسی ۴۸ ساعته در این شهر برقرار خواهد شد. آناتولی انتونوف تأکید کرد: وزارت دفاع روسیه برای همکاری در زمینه توزیع کمک های انسان دوستانه میان اهالی حلب آمادگی دارد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۳ آگوست ۲۰۱۶برده داری مدرن در انگلیس
ایندیپندنت نوشت: یک موسسه خیریه آماری از افزایش پدیده برده‌داری مدرن در انگلیس و ولز منتشر کرد. بر اساس آمار ارائه شده از سوی سپاه رستگاری بریتانیا، تعداد قربانیان برده‌داری در انگلیس و ولز طی ۴ سال گذشته ۵ برابر شده است. این موسسه بشردوستانه اعلام کرد طی ۵ ساله گذشته به هزاران برده امدادرسانی کرده است که نیمی از آنان مورد تعرض و آزار و اذیت جنسی قرار گرفته بودند، ۴۲ درصد مجبور به انجام کارهای خیلی سخت و ۱۳ درصدد برده خانگی بوده‌اند. این برده‌ها ملیت‌های بریتانیایی، آلبانیایی، هلندی، نیجریه‌ای و ویتنامی داشتند که یک سوم آن‌ها به صورت قاچاقی به لندن منتقل شده بودند. از سال ۲۰۱۱ که بخش مراقبت از قربانیان در سپاه رستگاری تاسیس شد، این موسسه سالیانه گزارشی از میزان برده‌داری مدرن ارائه می‌کند و این ارقام همواره روند صعودی را طی کرده است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۳ آگوست ۲۰۱۶نظر جیمی کارتر در مورد کلینتون و ترامپ
اسوشیتدپرس نوشت: «جیمی کارتر» می‌گوید که نامزدهای دموکرات و جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، «به شدت نامحبوب» هستند، اما صلاحیت هیلاری کلینتون از دونالد ترامپ بیشتر است. جیمی کارتر ۹۱ ساله البته با تاکید بر اینکه در انتخابات نوامبر به هیلاری کلینتون رای خواهد داد، گفت: «همه می‌دانند که من، یک دموکرات هستم و به دموکرات رأی خواهم داد». کارتر تصریح کرد: «امسال، مبارزات انتخاباتی هیجان انگیز و به نوعی بی‌سابقه بوده است. متاسفانه هر دو انتخاب در احزاب اصلی، به شدت نامحبوب هستند.» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا ضمن رد کردن مواضع دونالد ترامپ، ادامه داد: «البته من هیچ تردیدی ندارم که یکی از این نامزدها، صلاحیت بهتری از دیگری دارد».
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: