جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۳
صبح امروز (چهارشنبه) زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۶.۲ ریشتر شهر «نورچا» (نورسیا) واقع در مرکز ایتالیا را به لرزه درآورد. در حالی که در ساعات ابتدایی حادثه تعداد تلفات زیر ۱۰ نفر اعلام شده بود، اما فشردگی بافت شهری در این منطقه و قدرت نسبتا زیاد زمین‌لرزه موجب شد تا تعداد کشته‌ها به مرور افزایش یابد.  آخرین آمار اعلام شده از تلفات، تا این لحظه ۳۷ کشته و ده‌ها زخمی است. اداره مراقبت مدنی ایتالیا با اعلام این آمار، از احتمال افزایش بیش از پیش تعداد کشته‌ها خبر داده است.
گفته می‌شود که ساکنان شهر رم ایتالیا هم لرزه‌های این زلزله را به شدت احساس کردند. «سرجیو پیروتسی» شهردار شهر «اماتریس» واقع در استان «ریتی» هم گفته است که در این شهر نیز تعداد زیادی از ساکنان زیر آوار مانده‌‌اند و برق نیمی از ساختمان‌های شهر قطع شده است. وی به تلویزیون رای گفته است: راه‌های ورودی و خروجی شهر بسته شده و نیمی از شهر از دست رفته است. رای همچنین گزارش داده است که زلزله مناطق مرکزی «اومبریا» و «لومارچه» ایتالیا را هم لرزانده و سبب وحشت ساکنان آن شده است.
وقوع زلزله ویرانگر در ایتالیا سابقه داشته و ششم آوریل سال ۲۰۰۹ بود که زلزله ۶.۳ ریشتر شهر «آکوئیلا» را لرزاند؛ زلزله‌ای که بیش از ۳۰۰ کشته و هزار زخمی بر جا گذاشت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: