شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۸
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۴ آگوست ۲۰۱۶شلیک موشک بالستیک زیردریایی کره شمالی به سوی ژاپن
اسوشیتد پرس گزارش داد: کره شمالی بار دیگر یک فروند موشک بالستیک زیردریایی با برد حدود ۵۰۰ کیلومتر را به سوی ژاپن شلیک کرد. تصاویر ماهواره‌ای نشان می دهد که یک فروند زیردریایی در این منطقه مستقر بوده است. این موشک توانسته است وارد مناطقی شود که از سوی ژاپن منطقه دفاع هوایی اعلام شده است. مسافت طی شده توسط این موشک نشان می دهد که قابلیت کره شمالی برای شلیک موشک بالستیک از طریق زیردریایی توسعه یافته است. شلیک این موشک در شرایطی است که مانور نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی از ۲ روز قبل آغاز شده است. کره شمالی سئول و واشنگتن را به انجام اقدامات تلافی جویانه تهدید کرده است.


سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۴ آگوست ۲۰۱۶تانک‌های ترکیه وارد سوریه شدند
شبکه خبری سی ان ان نوشت: یک منبع رسمی در ارتش ترکیه اعلام کرد که تانک‌های ارتش این کشور برای مقابله با داعش وارد خاک سوریه شده‌اند. این خبر درحالی منتشر شده که شبکه سی ان ان ترک امروز چهارشنبه به نقل از مقام‌های ارتش ترکیه اعلام کرد: تانک‌های ترکیه با اجرای عملیات تهاجمی گسترده‌ای در شهر جرابلس سوریه، مواضع تروریست‌های داعش را منهدم کردند. این گزارش افزود: تانک‌های ترکیه با شلیک بیش از ۲۰۰ گلوله حدود ۷۰ هدف گروه تروریستی داعش را نابود کردند. در عین حال، جنگنده‌های اف ۱۶ نیروی هوایی ترکیه نیز ۱۱ هدف گروه تروریستی داعش را در این منطقه بمباران کرده است. عملیات ارتش در شهر جرابلس سوریه ممکن است ۱۵ روز طول بکشد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۴ آگوست ۲۰۱۶کلینتون ۱۲ درصد از ترامپ پیش افتاد
رویترز گزارش داد: «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در میان رأی دهندگان احتمالی با اختلاف ۱۲ درصد از «دونالد ترامپ» جمهوریخواه پیشی گرفت. نتایج نظرسنجی انجام شده در فاصله روزهای هجدهم تا بیست و دوم آگوست نشان می دهد که ۴۵ درصد از رأی دهندگان احتمالی از هیلاری کلینتون حمایت می کنند؛ در حالیکه دونالد ترامپ از حمایت ۳۳ درصدی رأی دهندگان احتمالی برخوردارست. شایان ذکر است که وزیر خارجه سابق آمریکا- هیلاری کلینتون- در اکثر نظرسنجی های انتخاباتی ۲۰۱۶ بر ترامپ جمهوریخواه برتری یافته است. با این حال،‌ این برتری ۱۲ درصدی نشان دهنده افزایش حمایتها از این نامزد دموکرات نسبت به چند هفته گذشته است. طبق نتایج نظرسنجی های اوایل ماه آگوست، برتری کلینتون بر ترامپ بین ۳ تا ۹ درصد در نوسان بود.


سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۲۴ آگوست ۲۰۱۶کودتای ناکام ولیعهد ابوظبی
المسیره نوشت: «سلطان» پسر «خلیفه بن زاید» حاکم امارات در نشستی خصوصی اعلام کرده اطلاعاتی در دست است که نشان از دست داشتن اطلاعات عربستان و امارات برای کودتا علیه پدرش و خنثی شدن این کودتاست. وی افزود: از زمانی که «محمد بن سلمان» منصب جانشین  ولی‌عهد را بر عهده گرفت دیدارها میان وی و عمویم «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی بیشتر شد و این دیدارها حاکی از روابط عمیق میان آنها بود و من اطلاعاتی در دست دارم که نشان می‌دهد دلایل دیگری در پشت پرده توافق‌های مشترک میان طرفین عربستانی و اماراتی وجود دارد. سلطان بن خلیفه در ادامه گفت: مشارکت امارات در جنگ علیه یمن پس از وعده‌‌های پوچ عربستان برای تحویل عدن به امارات تمام شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: