دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۸
گروه‌های تروریستی پس از شکست در حفظ جایگاه خود در داریا و پس از آنکه گمان می‌کردند می‌توانند از طریق آن پایتخت سوریه را تهدید کنند، با توجه به ضربات محکم ارتش و محاصره خود که حدود سه سال طول کشید، تسلیم شدند و گفت‌وگو برای عقب‌نشینی را پذیرفتند تا بدون درگیری، این شهر را ترک کنند و به ادلب پایتخت تروریست‌های تکفیری موسوم به جیش الفتح که المحیسنی سعودی یکی از سرکردگان آنهاست، نقل مکان کنند.
این توافق بزرگترین دستاورد ارتش سوریه در عرصه میدانی قلمداد می‌شود که مهمترین دژ تروریست‌های تکفیری در حومه دمشق را فتح می‌کند و اولین گروه از افراد مسلح روز جمعه پنجم شهریور از داریا خارج شدند.
به این ترتیب داریا به آغوش دولت و ملت سوریه برگشت و تروریست‌ها هم به ادلب می‌روند، داریا به دیگر مناطقی از حومه دمشق که آزاد شد، پیوست چرا که تروریست‌ها نتوانستند جای پایی که برای خود باز  کرده بودند و گمان می‌کردند می‌توانند دمشق را از طریق آن تهدید کنند، حفظ کنند.
ارتش سوریه به این دلیل طی این مدت نتوانسته بود کار تروریست‌ها را یکسره کند که آنها غیرنظامیان ساکن داریا را به عنوان سپرانسانی خود قرار داده بودند و همین مسئله کار ارتش را دشوار کرده بود.
با خروج این افراد از داریا، سال‌های سخت و نفس‌گیری که مردم این شهر به سبب سیطره تروریست‌های تکفیری بر امور زندگی‌شان با آن روبرو بودند، به پایان می‌رسد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: