دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۳
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۴ سپتامبر ۲۰۱۶ایندیپندنت- تمایل انگلیس برای همکاری امنیتی با روسیه

یک مقام آگاه دولت بریتانیا که نامش فاش نشده، تأکید کرد ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا مایل به همکاری با روسیه در خصوص مسائل امنیتی است، هر چند دو کشور شاید اختلافاتی بر سر سایر مسائل بین المللی داشته باشند. انتظار می‌رود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و ترزا می نخست وزیر بریتانیا در حاشیه نشست گروه ۲۰ در چین، نشست دوجانبه‌ای را داشته باشند این منبع آگاه افزود: «دیدگاه نخست وزیر بریتانیا این است که ما باید همکاری امنیتی با روسیه را افزایش دهیم ولی در عین حال ممکن است در خصوص بسیاری از مسائل اختلاف نظرهایی بین مسکو و لندن وجود داشته باشد». 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۴ سپتامبر ۲۰۱۶العربیه- توافق اوباما و اردوغان بر سر سوریه

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا که برای شرکت در اجلاس سران کشورها گروه۲۰ در چین به سر می‌برد روز یکشنبه (امروز) با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیدار کرد. اوباما بعد از این دیدار گفت با اردوغان در موضوع سوریه به توافق رسیدند. رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر بریتانیا امروز صبح در چین درباره سوریه گفته بود بدون توافق با روسیه، سخت است که انتظار فاز بعدی در سوریه را داشت. اوباما به اردوغان این اطمینان را داد که آمریکا در راستای محاکمه مسئولان کودتای اخیر در ترکیه، تلاش خواهد کرد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۴ سپتامبر ۲۰۱۶اسپوتنیک- پوتین: «کریمه» همیشه روسی باقی خواهد ماند

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در هشداری به اوکراین و گروه حامیان این کشور از جمله اتحادیه اروپا و آمریکا، اعلام کرد مساله مالکیت منطقه کریمه برای همیشه خاتمه یافته است و این شبه جزیره روسی می ماند. پوتین گفت که ساکنان کریمه (واقع در کناره دریای سیاه) سال ۲۰۱۴ تصمیم خود را برای این شبه جزیره و مالکیت آن در یک همه‌پرسی گرفتند و نتیجه نیز اعلام و اجرا شد. پایگاه مطبوعاتی کاخ کرملین روز یکشنبه به نقل از رئیس جمهوری روسیه نوشت: «امکان بازگشت کریمه به وضعیت قبلی (بازپس دادن آن به اوکراین) دیگر وجود ندارد». 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۴ سپتامبر ۲۰۱۶ساندی تایمز- تلاش رهبر داعش برای انتخاب جانشین «العدنانی»

منابع اطلاعاتی می‌گویند ابوبکر البغدادی مصاحبه‌هایی را در شهر رقه سوریه با نامزدها جانشینی ابومحمد العدنانی، انجام می‌دهد که در یک حمله هوایی در حلب کشته شد. روزنامه ساندی تایمز انگلیس نام نامزدهای احتمالی جانشینی ابو محمد العدنانی، سخنگو و مرد شماره دو داعش را منتشر کرده که در راس آنها، یک شخص بحرینی با نام ترکی البن علی و یک شخص سوری با نام علی موسی الشواخ (ابو لقمان) قرار دارند. البته بسیار دشوار است که داعش بتواند شخصی دیگر همانند العدنانی را پیدا کند؛ چرا که او از نسل موسسان داعش است که سال‌ها با القاعده و سپس القاعده عراق تحت فرماندهی ابومصعب الزرقاوی کار کرده بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: