دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۲
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۷ سپتامبر ۲۰۱۶السفیر- بشار اسد به چین سفر می‌کند

بشار اسد دعوت مسئولان چینی برای سفر به این کشور طی هفته‌های آینده را قبول کرده است. چینی‌ها که در طول سه سال نخست جنگ سوریه موضعی محتاطانه اتخاذ کرده و برای مدتی طولانی از اجرای قراردادهای تسلیحاتی با دمشق سر باز می‌زدند اکنون به صورت تدریجی و تقریباً از یک سال و نیم پیش حمایت واقعی از سوریه را آغاز کرده‌اند. به گفته منابع آگاه، چین از سوریه خواسته پایگاه دریایی طرطوس در ساحل سوریه را به پکن اختصاص بدهد. بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه نیز درخواست چینی‌ها برای سفر به پکن طی هفته‌های آینده را قبول کرده است. 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۷ سپتامبر ۲۰۱۶راشا تودی- ادعاهای وزیر خارجه بحرین علیه ایران

احمد بن محمد آل خلیفه مدعی شد ایران باید سیاست‌های خود در قبال کشورهای حاشیه خلیج فارس را تغییر دهد و در غیر این صورت، این کشورها از خود دفاع خواهند کرد. وزیر امور خارجه بحرین در نشستی خبری در مسکو با اعلام اینکه برخی کشورهای منطقه نقش منفی در بحران سوریه ایفا می کنند، در اظهاراتی مداخله جویانه مدعی شد که ایران باید سیاست های خود را در قبال کشورهای حاشیه خلیج فارس تغییر دهد در غیر این صورت این کشورها از خود دفاع خواهند کرد. وی در عین حال از نقش روسیه در برقراری ثبات اوضاع سوریه و صلح و امنیت در این کشور تقدیر کرد.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۷ سپتامبر ۲۰۱۶سی ان ان- پشیمانی رئیس‌جمهور فیلیپین از ناسزاگویی به اوباما

رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور فیلیپین، از ناسزاگویی خود به باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا ابراز پشیمانی کرد؛ اقدامی که کاخ سفید را واداشت تا برنامه گفت‌و‌گوهای دوجانبه میان سران دو کشور را لغو نماید. دوترته که روز دوشنبه اوباما را با الفاظی تند خطاب قرار داده بود، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که وی «از توهین شخصی به رئیس جمهور آمریکا» ابراز پشیمانی می‌کند. در این بیانیه که روز سه شنبه منتشر شد، آمده است: «ما [دولت فیلیپین] مشتاقانه منتظر هستیم تا اختلافات برخاسته از برداشت‌ها و اولویت‌های ملی را حل و فصل کنیم».  

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۷ سپتامبر ۲۰۱۶رویترز- ایران، داعش را به ناکامی کشانده است

گروه تروریستی داعش، فرانسه و آمریکا، دو کشوری را که در لیست حملاتش بودند، هدف قرار داده؛ اما تا کنون نتوانسته است حمله موفقیت آمیزی علیه ایران به عنوان هدف سوم خود انجام دهد. ناکامی داعش در این کار به معنای آن نیست که برای حمله به ایران تلاش نکرده، بلکه تلاش های ضد تروریسم تهران موفقیت‌آمیز بوده، در حالی که تلاش‌های دیگر کشورهای مورد نظر داعش به جایی نرسیده است. ایران در برابر داعش دو هدف را پیگیری می‌کند: نخست، تضعیف گسترش ایدئولوژی و دیدگاه داعش به عنوان یک گروه مروج فرقه‌گرایی و دوم، جلوگیری از حملات این گروه به خاک ایران.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: