سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۶
پیگیری روز
با گذشت چند ماه از فرستاده شدن پیامک های مشکوک تهدیدآمیز به تعدادی از خبرنگاران و روزنامه نگاران، یکی از وکلای مدافع تعدادی از روزنامه‌نگاران گفت: بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه مجددا نامه‌ای را به پیوست نامه قبلی به معاونت داخلی وزارت اطلاعات نوشته و درخواست فوریت برای اعلام نتیجه موضوع پیامک‌های تهدیدآمیز ارسالی به برخی از خبرنگاران کرده است.
سارا نجیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان این مطلب گفت: در تاریخ ششم مردادماه سال جاری بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه نامه‌ای را خطاب به وزارت اطلاعات فرستاد تا این وزارتخانه استعلامات و تحقیقات لازم را راجع به شماره تلفن ها و پیامک های ارسالی انجام دهد.
وی ادامه داد: بر همین اساس بازپرس مجددا نامه‌ای را به پیوست نامه قبلی به معاونت داخلی وزارت اطلاعات فرستاد و درخواست فوریت برای اعلام نتیجه کرد و قرار است تا زمان حصول نتیجه، هر چند وقت یکبار این نامه تجدید شود.
نجیمی گفت: سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه امروز گله داشتند که متاسفانه رسانه‌های زرد اطلاعات غلطی را ارایه داده اند مبنی بر اینکه این پیامک ها مرتبط با قوه قضاییه بوده است؛ در صورتی که از زمانی که این پرونده تشکیل شده دادسرای فرهنگ و رسانه همکاری خوبی داشته است.
آرش کیخسروی یکی دیگر از وکلای مدافع تعدادی از روزنامه‌نگاران ۱۰ مرداد ماه سال جاری به خبرنگار ایسنا گفته بود: بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه نامه‌ای را به معاونت داخلی وزارت اطلاعات نوشته است تا کسانی که پیامک‌های تهدیدآمیز به برخی خبرنگاران ارسال کرده بودند، شناسایی شوند.
وی افزود: شکایت برخی خبرنگاران در رابطه با ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز در شعبه دوم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه مطرح و در حال رسیدگی است. در همین زمینه یک بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه نامه‌ای را تهیه کرده و به معاونت داخلی وزارت اطلاعات ارجاع داده تا شخص یا اشخاصی که این پیامک‌ها را ارسال کرده‌اند، شناسایی شوند.
کیخسروی با یادآوری اینکه امروز (۱۰ مردادماه) نیز این نامه در دبیرخانه وزارت اطلاعات به ثبت رسید، گفت: امیدواریم با احساس مسوولیتی که مسوولان ذی‌ربط خواهند داشت در کوتاه‌ترین زمان ممکن شخص یا اشخاصی که با این شیوه غیرقانونی اقدام به ارسال پیامک تهدیدآمیز به خبرنگاران کرده بودند، شناسایی و محاکمه شوند و فضای امنی برای فعالیت خبرنگاران ایجاد شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: