دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۱
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۳سپتامبر ۲۰۱۶رویترز- توضیحات پنتاگون درباره کشته شدن العدنانی

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که ابومحمد العدنانی در حمله هوایی این کشور در سوریه کشته شده است. وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد که ابومحمد العدنانی، سخنگوی گروه تروریستی داعش در حمله هوایی این کشور در سوریه در تاریخ ۳۰ اوت کشته شده است. واشنگتن در ۳۰ اوت اعلام کرده بود که العدنانی را هدف گرفته اما مطمئن نیست که وی در این حمله کشته شده است یا خیر. در همین حال وزرات دفاع روسیه ۳۱ اوت اعلام کرد که العدنانی در حملات هوایی این کشور کشته شده و تردید آمریکا درباره مرگ وی دلیل بی اطلاعی این کشور از تحولات سوریه است.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۳سپتامبر ۲۰۱۶واشنگتن پست- اوباما طرح شکایت از عربستان را وتو می‌کند

کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد که باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا مصوبه کنگره را که به خانواده قربانیان حمله تروریستی یازده سپتامبر ۲۰۰۱ اجازه می‌دهد دولت‌های خارجی را به دلیل نقش و دخالت در این رویداد تروریستی تحت پیگرد قانونی قرار دهند،‌ وتو خواهد کرد. «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید خطاب به خبرنگاران گفت که «رئیس جمهور قصد دارد به این مصوبه رأی منفی دهد». این لایحه که به «سند عدالت در برابر حامیان تروریسم» معروف است،‌ از سوی سناتورها «جان کورنین» «چارلز شومر» به مجلس سنای آمریکا ارائه شد و در نهایت با کسب حمایت قاطع و دوحزبی قانونگذاران آمریکا در کنگره فدرال به تصویب رسید. 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۳سپتامبر ۲۰۱۶راشا تودی- دیوید کامرون از پارلمان انگلیس کناره‌گیری کرد

دیوید کامرون نخست‌وزیر سابق انگلیس کناره‌گیری خود از عضویت در پارلمان این کشور را اعلام کرد. خبر این کناره‌گیری در حالی اعلام شد که دیوید کامرون مدتی پیش به دلیل ناکامی در متقاعد ساختن مردم انگلیس به ادامه عضویت این کشور در اتحادیه اروپا و شکست در همه‌پرسی ۲۳ ژوئن از سمت نخست‌وزیری انگلیس استعفا داد. کامرون که از سوی برخی منتقدان عنوان «بدترین نخست وزیر انگلیس طی صد سال گذشته» را به خود اختصاص داده است، جوان‌ترین نخست‌وزیر این کشور ظرف دویست سال گذشته به شمار می‌رفت که با وضع سیاست‌های سخت‌گیرانه ریاضت اقتصادی باعث حذف صدها هزار فرصت شغلی در بخش عمومی شد.  

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۳سپتامبر ۲۰۱۶ان تی وی- درخواست رسمی ترکیه از آمریکا برای استرداد «گولن»

ترکیه درخواست رسمی خود را برای بازداشت گولن به آمریکا ارائه کرده است. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در حاشیه نشست گروه ۲۰ در چین با باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا درباره این مساله رایزنی کرده است. یک منبع آگاه دولت آمریکا آن موقع تأکید کرد که اوباما برای اردوغان توضیح داده است که تصمیم برای استرداد گولن، حقوقی خواهد بود، نه سیاسی. گولن از سال ۱۹۹۹ میلادی تاکنون در ایالت پنسیلوانیای آمریکا زندگی می‌کند. دولت ترکیه بارها فتح‌الله گولن را عامل اصلی وقوع کودتای ۱۵ جولای معرفی کرده است و خواستار استرداد وی از آمریکا شده است.  
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: