چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۴سپتامبر ۲۰۱۶سی ان ان- سفیر انگلیس در عربستان حج به جا آورد

سفیر انگلیس در عربستان پس از گرویدن به دین اسلام به همراه همسرش در مناسک حج سال جاری میلادی شرکت کرد. هدی مجرکش، همسر سایمون کولیز، سفیر انگلیس در عربستان در صفحه شخصی خود در توئیتر با انتشار عکسی از خود و همسرش در لباس احرام و در حال ادای مناسک حج نوشت: «اولین سفیر انگلیس در عربستان که پس از گرویدن به اسلام حج به جا آورد. سیمون کولیز همراه با همسرش هدی در مکه... خدا را شکر». کولیز اواخر ماه ژانویه ۲۰۱۵ به عنوان سفیر انگلیس در عربستان تعیین شده بود.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۴سپتامبر ۲۰۱۶خبرگزاری فرانسه- آخرین وضعیت «شیمون پرز» پس از سکته مغزی

رئیس پیشین رژیم اسرائیل بعداز سکته مغزی به کما رفته و اکنون به کمک دستگاه تنفس مصنوعی ادامه حیات می دهد. «شیمون پرز» رئیس پیشین رژیم اسرائیل، شب گذشته به علت سکته مغزی و خونریزی شدید روانه بیمارستان شد. پرز ۹۳ ساله، سه‌شنبه به علت درد شدید در ناحیه قفسه سینه، حمله قلبی و خونریزی شدید روانه بیمارستان شده‌ است. مقامات پزشکی رژیم اسرائیل وضعیت پرز را وخیم اعلام کرده و گفته‌اند وی هم‌ اکنون در کما به سر می‌برد و در واحد مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شود. پرز ماه ژانویه نیز به علت درد شدید در ناحیۀ سینه که ناشی از سکته قلبی بود، روانه بیمارستان شده ‌بود.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۴سپتامبر ۲۰۱۶اسپوتنیک- اوباما، پوتین را با صدام مقایسه کرد

باراک‌ اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون، از مواضع دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوری‌خواه که ولادیمیر پوتین را مورد تحسین قرار داده بود، انتقاد کرد. وی گفت: «وقتی خبرنگاری از ترامپ می‌پرسد چرا از پوتین حمایت می‌کنید، او پاسخ می‌دهد که پوتین فرد قدرتمندی است و در نظرسنجی‌ها از محبوبیت ۸۲ درصد روس‌ها برخوردار است». اوباما ادامه داد: «بله، اما باید گفت که صدام نیز در دوران حکومت خود بر اساس نتایج نظرسنجی‌هایی که منتشر می‌شد، از حمایت ۹۰ درصد مردم برخوردار بود». ترامپ پیش از این بارها اظهار کرده که در صورت پیروزی در انتخابات، به دنبال روابط حسنه با روسیه و پوتین خواهد بود.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۴سپتامبر ۲۰۱۶راشا تودی- ارزیابی پارلمان انگلیس از مداخله نظامی در لیبی

پارلمان انگلیس اعلام کرد که دخالت نظامی این کشور در لیبی در سال ۲۰۱۱ میلادی به دستور دیوید کامرون و بر اساس اطلاعات نادرست سرویس‌های اطلاعاتی صورت گرفت. بر اساس گزارشی که امروز از سوی کمیته‌ امور خارجی پارلمان انگلیس صادر شده، کامرون که از سال ۲۰۱۰ تا فوریه سال جاری نخست‌وزیر انگلیس بود، نقش مهمی در تصمیم‌گیری برای دخالت در لیبی ایفا کرد و او باید مسئولیت ایفای نقش انگلیس در بحران لیبی را بر گردن بگیرد. کریسپین بلانت، رئیس کمیته امور خارجی پارلمان انگلیس گفت: اقدامات انگلیس در لیبی دخالتی است که بدون تفکر صحیح صورت گرفته و نتایج آن تا به امروز همچنان ادامه دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: