پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۰
سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۷سپتامبر ۲۰۱۶رویترز- حمله لفظی ترامپ به محافظان کلینتون

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا در اظهار نظری عجیب خطاب به هواداران خود گفت: «بیایید محافظان کلینتون را خلع سلاح کنیم و ببینیم که چه اتفاقی می‌افتد»! ترامپ که عصر روز جمعه (به وقت محلی) در جمع هواداران خود در شهر میامی ایالت فلوریدا سخنرانی می‌کرد، گفت: «محافظان کلینتون باید سلاح خود را بیاندازند. همه باید خلع سلاح شوند. باید به سرعت هم خلع سلاح شوند. شما (هواداران) چه فکر می کنید»؟ نامزد حزب جمهوری‌خواه ادامه داد: «اسلحه‌های آن‌ها را بگیرید. او اسلحه نمی‌خواهد. بگیرید و ببینید که چه اتفاقی برای او می‌افتد. وضعیت خطرناکی روی می‌دهد».

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۷سپتامبر ۲۰۱۶واشنگتن پست- جایزه برای یافتن محل دفن «قذافی»

یک تاجر اسلحه در مصراته لیبی به نام انور صوان اظهار داشت که برخی از اعضای خانواده معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع لیبی مبلغ ۲۵ میلیون دلار را به وی برای کشف محل قبر قذافی پیشنهاد داده‌اند؛ اما او رد کرده است. صوان گفت: «به آن‌ها گفتیم، هر زمان که با بزرگان خاندان خود آمدید و مسئولیت آنچه قذافی چهل سال گذشته انجام داده را پذیرفتید، جسدش را به شما خواهم داد؛ اما آن‌ها از پذیرفتن مسئولیت جنایت وی خودداری کردند». این تاجر اسلحه فاش کرد که جسد قذافی شب اول در خانه وی بوده است. صوان از سوی حامیان قذافی پیامک‌های تهدید آمیزی دریافت می‌کند.

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۷سپتامبر ۲۰۱۶بی بی سی- حمله تروریستی در جریان نماز جمعه در پاکستان

شمار جان باختگان انفجار انتحاری ظهر روز گذشته هنگام اقامه نمازجمعه در یکی از مساجد مناطق شمال‌غربی پاکستان، دست‌کم به ۳۰ نفر افزایش یافت. بر اساس گزارش منابع بیمارستانی، بر اثر این عملیات انتحاری که موجب انفجار شدید و آوار شدن سقف مسجد بر سر نمازگزاران در منطقه قبیله ای «مُهمند ایجنسی» در نزدیکی مرز افغانستان شد، ده‌ها نفر دیگر مجروح شده‌اند. گزارش پلیس حاکی است که فرد انتحاری توانست کمربند انفجاری خود را دم درب ورودی مسجد منفجر کند. گروه تروریستی «جماعه الاحرار» از شاخه‌های منشعب شده از طالبان که گفته می‌شود با گروه ترویستی داعش در ارتباط است، مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است. 

سر خط مهمترین اخبار روز بین الملل؛ ۱۷سپتامبر ۲۰۱۶اسپوتنیک- ایجاد خط مستقیم نظامی میان روسیه و ترکیه

روسیه و ترکیه یک خط ارتباطی مستقیم نظامی میان روسای ستاد ارتش دو کشور به عنوان بخشی از تدابیر اتخاذ شده برای جلوگیری از هرگونه حادثه دیگر در سوریه ایجاد کردند. بر اساس این مکانیزم سه طرفه که با همکاری حوزه‌های نظامی، روابط خارجی و اطلاعاتی شکل گرفته، یک خط ارتباطی مستقیم میان ژنرال خلوصی آکار، رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه و ژنرال والری گراسیموف، همتای روسی‌اش در سفر یک روزه وی به آنکارا ایجاد شد. روابط روسیه و ترکیه پس از چند ماه تنش، در پی نامه نامه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به ولادیمیر پوتین همتای روسی‌اش در اوت سال جاری بهبود یافت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: