سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۰۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۵
آیت‌الله هاشمی:
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، صبح امروز در جمع اعضای کانون خلبانان ایران، با تبریک آغاز هفته دفاع مقدس به همه‌ی دلاوران آن عرصه‌ی تاریخی و مردم ایران، گفت: به عنوان کسی که از ابتدای جنگ تا انتها در مسؤولیت‌های متعدد از همه‌ی فراز و فرودها خبر دارم، وظیفه‌ی خویش می‌دانم از همه‌ کسانی که در جنگ نقش آفرینی کرده‌اند، صمیمانه تشکر کنم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با یادآوری شرایط سیاسی ایران در زمان آغاز جنگ و اوضاع نیروهای نظامی ارتش، سپاه و بسیج، گفت: در جبهه‌ مقابل ما غرب با تمام توان اطلاعاتی و تبلیغاتی، شرق با تمام تجهیزات نظامی و ارتجاع منطقه با حمایت‌های مالی، از ارتش بعث پشتیبانی می‌کردند.

 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با بیان این جمله که «ایران، مظلومانه درگیر جنگ شد»، به جلسه‌ی سران آن روز نظام با جمعی از فرماندهان ارتش، به ویژه خلبانان نیروی هوایی در زیرزمین ستاد جنگ اشاره کرد و گفت: خلبانان آن روز از ما می‌خواستند که اگر می‌خواهید آتش بس را بپذیرید، فرصتی بدهید تا از حیثیت ایران و ارتش، دفاع و تجاوز بی‌شرمانه ارث بعث در بمباران ۱۱ فرودگاه کشور را جبران کنیم.
وی با این خطاب به خلبانان که «شما افتخارات بزرگی در تاریخ جنگ خلق کردید»، گفت: برنامه ریخته بودند که یک هفته مرکز ایران را پس از اشغال خوزستان بگیرند و با خود می‌گفتند جدا کردن خوزستان از ایران که حتمی است، اما پس از هشت سال، هزیمت خویش را پذیرفتند که اسناد آن در نامه‌هایی که صدام برای من می‌نوشت، موجود است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با یادآوری مشکلات ماه‌های اول جنگ و ناهماهنگی‌های سیاسی در مرکز، گفت: بعضی از کسانی که مسؤولیت اداره جنگ را هم داشتند، هم به سپاه اجازه حضور در جنگ نمی‌دانند و هم تجهیزات ارتش را از رزمندگان خطوط مقدم پنهان می‌کردند. اما عشق جوانان ایران برای دفاع از خاک به گونه‌ای بود که سپاه و بسیج از همان نخستین روزها پا به پای ارتش به میدان کارزار رفتند و حماسه‌های بزرگی آفریدند.

وی پیروزی سیاسی ایران در جنگ را مرهون پیروزی‌های نظامی رزمندگان در خطوط مقدم جبهه از جنوب تا شمال غرب دانست و گفت: همراهی نیروهای مردمی، جهاد سازندگی، شهربانی و ژاندارمری، کمیته‌های انقلاب اسلامی، عشایر، نظامیان جنگ‌های نامنظم و چریکی و مهم‌تر از همه بسیج با سپاه و ارتش برای تقویت توان نظامی ایران ستودنی است که می‌تواند درسی برای همه‌ ملتها در دفاع از کیان خویش باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به چرایی و چگونگی تأسیس و تشکیل سپاه پاسداران در اوایل انقلاب، گفت: با قدرت تمام مشغول خنثی سازی ناامنی‌های منافقین در اقصی نقاط کشور برای اجرای نقشه‌ی شوم تجزیه‌ خوزستان، کردستان، آذربایجان، ترکمن صحرا، سیستان و بلوچستان، بود که وقتی جنگ آغاز شد، با همان توان و قدرت به سوی جبهه‌ها رفت و پا به پای ارتش دشمن را که بدون زحمت پیشروی می‌کرد، زمین‌گیر کردند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: